Változik a bolttípusok súlya
Az általános tisztítószerek féléves piaca 5 és 6 milliárd forint között mozog. Ezzel a Nielsen által mért hetven vegyiáru-kategória forgalom szerinti rangsorában a tizedik helyet foglalják el, az idei első félévi adatok alapján.
Súrolószer, penésztisztító, fehérítő tartalmú folyékony tisztítószer és a műanyag felületek tisztítóján kívül néhány kisebb szegmens tartozik a kategóriába.
Kiskereskedelmi eladásuk érték szempontjából 4 százalékkal emelkedett, míg mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent, a tavalyi első félévhez viszonyítva.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: valamelyest csökkent a hipermarketek értékben mért piaci részesedése; az első hat hónapban elért 30 százalék a tavalyi hasonló időszakhoz képest 2 százalékponttal kisebb. Viszont 1-1 százalékponttal emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna és a drogéria mutatója – egyaránt 23 százalékra.
Az 51–200 négyzetméteres üzletek részaránya 13 százalékról 12-re csökkent, az első félévek összehasonlításában. Ezzel egy időben a 201–400 négyzetméteres szegmens mutatója 4-ről 5 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >