Változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban a forgalmazók szerint
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint képes lehet megváltoztatni a termény- és frissgyümölcs-ellátási láncot.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Az idei londoni International Food and Drink Event eseményen a Fruitnet, a Dole UK, a Worldwide Fruit és a minőségellenőrző szolgáltatást kínáló Clarifruit vezetői azt vitatták meg, hogy milyen hatást gyakorolhat napjainkban az AI az ágazatra.
A vállalatok szerint az ellátási láncban gyakran felmerülő kihívások – például a termények minőségi osztályozása – hatékonyabbá és gyorsabbá tehető az AI-t használó technológia nagyobb pontossága révén.
Willie Wood, a Worldwide Fruit műszaki vezetője rámutatott a termékek romlandóságát fokozó kihívásokra – így az éghajlatváltozásra, a kiszámíthatatlan időjárásra és a szállításban előforduló késedelmekre –, amelyek terén az AI alkalmazásának hiánya „pénzügyi szempontból elszalasztott lehetőségeket” eredményezett.
Drew Reynolds, a Dole UK műszaki és üzletfejlesztési igazgatója úgy véli, a kihívás abban áll, hogy egy a természetben nagyon változatos terményt kell konzisztens termékké tenni, amihez a fogyasztók és a vevők szerint is szükség van a manuális folyamatokra. Ugyanakkor – mint megjegyezte – a minőség-ellenőrzési eljárások stagnálnak, hiszen az elmúlt 15 évben a folyamatok változatlanok voltak, így a mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejthet magában.
Reynolds úgy látja, hogy az AI nemcsak a potenciális külső hibák kiszűrésében segíthet, de a termények belsejébe is beleláthat. Ez különösen hasznos az előkészített gyümölcsök esetében lenne, amivel korábban hihetetlenül nehéz dolga volt az ágazatnak, mivel minden egyes gyümölcsöt meg kellett bontani és vizsgálni.
Elad Mardix alapító-vezérigazgató közlése szerint a Clarifruit által már integrálni kezdett technológia épp e manuális feladatokat és a szubjektivitást iktatná ki a termelési folyamatból. //
Kapcsolódó cikkeink
A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >