Változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban a forgalmazók szerint
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint képes lehet megváltoztatni a termény- és frissgyümölcs-ellátási láncot.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Az idei londoni International Food and Drink Event eseményen a Fruitnet, a Dole UK, a Worldwide Fruit és a minőségellenőrző szolgáltatást kínáló Clarifruit vezetői azt vitatták meg, hogy milyen hatást gyakorolhat napjainkban az AI az ágazatra.
A vállalatok szerint az ellátási láncban gyakran felmerülő kihívások – például a termények minőségi osztályozása – hatékonyabbá és gyorsabbá tehető az AI-t használó technológia nagyobb pontossága révén.
Willie Wood, a Worldwide Fruit műszaki vezetője rámutatott a termékek romlandóságát fokozó kihívásokra – így az éghajlatváltozásra, a kiszámíthatatlan időjárásra és a szállításban előforduló késedelmekre –, amelyek terén az AI alkalmazásának hiánya „pénzügyi szempontból elszalasztott lehetőségeket” eredményezett.
Drew Reynolds, a Dole UK műszaki és üzletfejlesztési igazgatója úgy véli, a kihívás abban áll, hogy egy a természetben nagyon változatos terményt kell konzisztens termékké tenni, amihez a fogyasztók és a vevők szerint is szükség van a manuális folyamatokra. Ugyanakkor – mint megjegyezte – a minőség-ellenőrzési eljárások stagnálnak, hiszen az elmúlt 15 évben a folyamatok változatlanok voltak, így a mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejthet magában.
Reynolds úgy látja, hogy az AI nemcsak a potenciális külső hibák kiszűrésében segíthet, de a termények belsejébe is beleláthat. Ez különösen hasznos az előkészített gyümölcsök esetében lenne, amivel korábban hihetetlenül nehéz dolga volt az ágazatnak, mivel minden egyes gyümölcsöt meg kellett bontani és vizsgálni.
Elad Mardix alapító-vezérigazgató közlése szerint a Clarifruit által már integrálni kezdett technológia épp e manuális feladatokat és a szubjektivitást iktatná ki a termelési folyamatból. //
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >