Változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban a forgalmazók szerint
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint képes lehet megváltoztatni a termény- és frissgyümölcs-ellátási láncot.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Az idei londoni International Food and Drink Event eseményen a Fruitnet, a Dole UK, a Worldwide Fruit és a minőségellenőrző szolgáltatást kínáló Clarifruit vezetői azt vitatták meg, hogy milyen hatást gyakorolhat napjainkban az AI az ágazatra.
A vállalatok szerint az ellátási láncban gyakran felmerülő kihívások – például a termények minőségi osztályozása – hatékonyabbá és gyorsabbá tehető az AI-t használó technológia nagyobb pontossága révén.
Willie Wood, a Worldwide Fruit műszaki vezetője rámutatott a termékek romlandóságát fokozó kihívásokra – így az éghajlatváltozásra, a kiszámíthatatlan időjárásra és a szállításban előforduló késedelmekre –, amelyek terén az AI alkalmazásának hiánya „pénzügyi szempontból elszalasztott lehetőségeket” eredményezett.
Drew Reynolds, a Dole UK műszaki és üzletfejlesztési igazgatója úgy véli, a kihívás abban áll, hogy egy a természetben nagyon változatos terményt kell konzisztens termékké tenni, amihez a fogyasztók és a vevők szerint is szükség van a manuális folyamatokra. Ugyanakkor – mint megjegyezte – a minőség-ellenőrzési eljárások stagnálnak, hiszen az elmúlt 15 évben a folyamatok változatlanok voltak, így a mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejthet magában.
Reynolds úgy látja, hogy az AI nemcsak a potenciális külső hibák kiszűrésében segíthet, de a termények belsejébe is beleláthat. Ez különösen hasznos az előkészített gyümölcsök esetében lenne, amivel korábban hihetetlenül nehéz dolga volt az ágazatnak, mivel minden egyes gyümölcsöt meg kellett bontani és vizsgálni.
Elad Mardix alapító-vezérigazgató közlése szerint a Clarifruit által már integrálni kezdett technológia épp e manuális feladatokat és a szubjektivitást iktatná ki a termelési folyamatból. //
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >