Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén, amelyek elsősorban a közterületi és HORECA (hotel, étterem, kávézó) szektorban való megjelenéseket érintik. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alkoholtermékek népszerűsítését a fiatalkorúk körében, valamint csökkentse az ilyen tartalmak közvetlen közterületi elérhetőségét.
A 200 méteres szabály átdolgozása
Az új rendelet átszámolja a korábbi „200 méteres szabályt”, amely az iskolák, óvodák, és gyermekintézmények közelében tiltja az alkoholreklámokat. Az érvényesítés érdekében pontosabb mérési módszert vezettek be, amely nemcsak a légótvonalban mért távolságot, hanem a gyalogosan bejárható útvonalat is figyelembe veszi. Ezáltal még inkább szigorodnak az általános reklámelhelyezési szabályok.
Szabályozás a HORECA szektorban
Az új szabályok kiemelten érintik a HORECA szektort. Az étteremek, kávézók és hotelek körében jelentősen szűkül a lehetőség arra, hogy alkoholreklámokat helyezzenek el a kirakatokban vagy olyan módon, amely közterületről is látható. Az ilyen reklámok mostantól csak olyan helyeken jelenhetnek meg, amelyek nem esnek közvetlen közterületi betekintés alá. Ez a korlátozás a vendéglátóipari egységeknél és a kiskereskedelmi pontokon is komoly kihívásokat okozhat.
Közterületi reklámok korlátozása
A közterületeken elhelyezett alkoholreklámok tekintetében szigorúdtak a szabályok. Az új rendelet szerint tilos bármilyen olyan reklám, amely közvetlenül elérhető és látható gyermekek által gyakran látogatott helyszínekről, beleértve a parkokat, játszótereket, valamint oktatási és közművelődési intézmények közelét.
A változások hatása
Az új szabályozás várhatóan jelentős hatást gyakorol majd az alkoholtermékeket gyártó és forgalmazó cégekre, valamint a HORECA szektorra. Az átállás és a megfelelés érdekében a vállalatoknak érdemes lesz új marketingstratégiákat kidolgozniuk, amelyek megfelelnek az újonnan bevezetett szigorításoknak. A szabályozás egyben lehetőséget is kínál a digitális marketing és az innovatív hirdetési megoldások előtérbe helyezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt…
Tovább olvasom >Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >