Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén, amelyek elsősorban a közterületi és HORECA (hotel, étterem, kávézó) szektorban való megjelenéseket érintik. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alkoholtermékek népszerűsítését a fiatalkorúk körében, valamint csökkentse az ilyen tartalmak közvetlen közterületi elérhetőségét.
A 200 méteres szabály átdolgozása
Az új rendelet átszámolja a korábbi „200 méteres szabályt”, amely az iskolák, óvodák, és gyermekintézmények közelében tiltja az alkoholreklámokat. Az érvényesítés érdekében pontosabb mérési módszert vezettek be, amely nemcsak a légótvonalban mért távolságot, hanem a gyalogosan bejárható útvonalat is figyelembe veszi. Ezáltal még inkább szigorodnak az általános reklámelhelyezési szabályok.
Szabályozás a HORECA szektorban
Az új szabályok kiemelten érintik a HORECA szektort. Az étteremek, kávézók és hotelek körében jelentősen szűkül a lehetőség arra, hogy alkoholreklámokat helyezzenek el a kirakatokban vagy olyan módon, amely közterületről is látható. Az ilyen reklámok mostantól csak olyan helyeken jelenhetnek meg, amelyek nem esnek közvetlen közterületi betekintés alá. Ez a korlátozás a vendéglátóipari egységeknél és a kiskereskedelmi pontokon is komoly kihívásokat okozhat.
Közterületi reklámok korlátozása
A közterületeken elhelyezett alkoholreklámok tekintetében szigorúdtak a szabályok. Az új rendelet szerint tilos bármilyen olyan reklám, amely közvetlenül elérhető és látható gyermekek által gyakran látogatott helyszínekről, beleértve a parkokat, játszótereket, valamint oktatási és közművelődési intézmények közelét.
A változások hatása
Az új szabályozás várhatóan jelentős hatást gyakorol majd az alkoholtermékeket gyártó és forgalmazó cégekre, valamint a HORECA szektorra. Az átállás és a megfelelés érdekében a vállalatoknak érdemes lesz új marketingstratégiákat kidolgozniuk, amelyek megfelelnek az újonnan bevezetett szigorításoknak. A szabályozás egyben lehetőséget is kínál a digitális marketing és az innovatív hirdetési megoldások előtérbe helyezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Rum nélkül maradhat Kuba? – Cukorhiány bénítja meg a szigetország ikonikus iparágát
Súlyos válságba került a kubai rumipar – nem pénzügyi, nem…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >