Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 12. 11. 11:01

2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén, amelyek elsősorban a közterületi és HORECA (hotel, étterem, kávézó) szektorban való megjelenéseket érintik. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alkoholtermékek népszerűsítését a fiatalkorúk körében, valamint csökkentse az ilyen tartalmak közvetlen közterületi elérhetőségét.

A 200 méteres szabály átdolgozása

Az új rendelet átszámolja a korábbi „200 méteres szabályt”, amely az iskolák, óvodák, és gyermekintézmények közelében tiltja az alkoholreklámokat. Az érvényesítés érdekében pontosabb mérési módszert vezettek be, amely nemcsak a légótvonalban mért távolságot, hanem a gyalogosan bejárható útvonalat is figyelembe veszi. Ezáltal még inkább szigorodnak az általános reklámelhelyezési szabályok.

Szabályozás a HORECA szektorban

Az új szabályok kiemelten érintik a HORECA szektort. Az étteremek, kávézók és hotelek körében jelentősen szűkül a lehetőség arra, hogy alkoholreklámokat helyezzenek el a kirakatokban vagy olyan módon, amely közterületről is látható. Az ilyen reklámok mostantól csak olyan helyeken jelenhetnek meg, amelyek nem esnek közvetlen közterületi betekintés alá. Ez a korlátozás a vendéglátóipari egységeknél és a kiskereskedelmi pontokon is komoly kihívásokat okozhat.

Közterületi reklámok korlátozása

A közterületeken elhelyezett alkoholreklámok tekintetében szigorúdtak a szabályok. Az új rendelet szerint tilos bármilyen olyan reklám, amely közvetlenül elérhető és látható gyermekek által gyakran látogatott helyszínekről, beleértve a parkokat, játszótereket, valamint oktatási és közművelődési intézmények közelét.

A változások hatása

Az új szabályozás várhatóan jelentős hatást gyakorol majd az alkoholtermékeket gyártó és forgalmazó cégekre, valamint a HORECA szektorra. Az átállás és a megfelelés érdekében a vállalatoknak érdemes lesz új marketingstratégiákat kidolgozniuk, amelyek megfelelnek az újonnan bevezetett szigorításoknak. A szabályozás egyben lehetőséget is kínál a digitális marketing és az innovatív hirdetési megoldások előtérbe helyezésére.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink