Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén, amelyek elsősorban a közterületi és HORECA (hotel, étterem, kávézó) szektorban való megjelenéseket érintik. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alkoholtermékek népszerűsítését a fiatalkorúk körében, valamint csökkentse az ilyen tartalmak közvetlen közterületi elérhetőségét.
A 200 méteres szabály átdolgozása
Az új rendelet átszámolja a korábbi „200 méteres szabályt”, amely az iskolák, óvodák, és gyermekintézmények közelében tiltja az alkoholreklámokat. Az érvényesítés érdekében pontosabb mérési módszert vezettek be, amely nemcsak a légótvonalban mért távolságot, hanem a gyalogosan bejárható útvonalat is figyelembe veszi. Ezáltal még inkább szigorodnak az általános reklámelhelyezési szabályok.
Szabályozás a HORECA szektorban
Az új szabályok kiemelten érintik a HORECA szektort. Az étteremek, kávézók és hotelek körében jelentősen szűkül a lehetőség arra, hogy alkoholreklámokat helyezzenek el a kirakatokban vagy olyan módon, amely közterületről is látható. Az ilyen reklámok mostantól csak olyan helyeken jelenhetnek meg, amelyek nem esnek közvetlen közterületi betekintés alá. Ez a korlátozás a vendéglátóipari egységeknél és a kiskereskedelmi pontokon is komoly kihívásokat okozhat.
Közterületi reklámok korlátozása
A közterületeken elhelyezett alkoholreklámok tekintetében szigorúdtak a szabályok. Az új rendelet szerint tilos bármilyen olyan reklám, amely közvetlenül elérhető és látható gyermekek által gyakran látogatott helyszínekről, beleértve a parkokat, játszótereket, valamint oktatási és közművelődési intézmények közelét.
A változások hatása
Az új szabályozás várhatóan jelentős hatást gyakorol majd az alkoholtermékeket gyártó és forgalmazó cégekre, valamint a HORECA szektorra. Az átállás és a megfelelés érdekében a vállalatoknak érdemes lesz új marketingstratégiákat kidolgozniuk, amelyek megfelelnek az újonnan bevezetett szigorításoknak. A szabályozás egyben lehetőséget is kínál a digitális marketing és az innovatív hirdetési megoldások előtérbe helyezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump súlyos vámokat helyezett kilátásba az Európai Unióból származó alkoholtermékekre válaszul az amerikai whiskey-re bejelentett uniós vámra
Donald Trump amerikai elnök súlyos vámokat helyezett kilátásba csütörtökön az…
Tovább olvasom >NAV: több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé egy román sofőr, akit az M43-as autópályán ellenőriztek
Több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé az a román…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >