Változások a Kiwi.com-nál: leépítés és új partnerkapcsolat a Ryanairrel
A cseh székhelyű online repülőjegy-értékesítő vállalat, a Kiwi.com vezetősége bejelentette a tervezett, mintegy 200 fős leépítést. A pontos részletek még nem ismertek, de a lépésre azok a hírek ösztönözték a vállalatot, miszerint hosszú ideje veszteséges, és a járvány idején még tovább nőtt a negatív eredmény. A cseh média információi szerint a cég vesztesége már megközelíti a kétmilliárd cseh koronát, ami komoly kihívás elé állítja a vállalatot.
A Kiwi.com alapítója és vezérigazgatója, Oliver Dlouhý, a döntést élete egyik legnehezebb vállalati döntésének nevezte. A vállalat vezetője elismerte, hogy a vállalati sikerekhez tehetséges csapat szükséges, de az idők változnak, és most olyan hosszú távú döntéseket kell hozniuk, amelyek biztosítják a vállalat egészséges és prosperáló működését.
A Kiwi.com 2012 óta működik, és egyedi algoritmusával olyan repülőjegyeket kínál, amelyek kombinálják különböző légitársaságok járatait, még akkor is, ha azok egyébként nem működnek együtt. A vállalat a napokban fontos bejelentést tett, miszerint megállapodtak a Ryanairrel. Ez azt jelenti, hogy a Kiwi.com ügyfelei mostantól a Ryanair jegyeit a valós áron vásárolhatják meg, felár nélkül. Ez a megállapodás lehetővé teszi a Kiwi ügyfeleinek közvetlen hozzáférést a myRyanair-fiókjukhoz, és a légitársaság minden információját közvetlenül megkapják emailben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Kiwi ügyfeleinek nem kell átmenniük a Ryanair ügyfélazonosítási folyamatán, amit a Ryanair korábban „kalóz”-nak nevezett az OTA-k ügyfelei számára.
A Kiwi.com fő részvényese a General Atlantic nevű amerikai befektetési alap, és ez a változás az új együttműködés és a leépítési tervek mellett további izgalmas fejleményeket ígér a vállalat jövőjében. A cseh cég most azt tervezi, hogy az új stratégiával és a Ryanairrel való szorosabb együttműködéssel új lendületet ad a piacnak.
Kapcsolódó cikkeink
Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >