Változások a Kiwi.com-nál: leépítés és új partnerkapcsolat a Ryanairrel
A cseh székhelyű online repülőjegy-értékesítő vállalat, a Kiwi.com vezetősége bejelentette a tervezett, mintegy 200 fős leépítést. A pontos részletek még nem ismertek, de a lépésre azok a hírek ösztönözték a vállalatot, miszerint hosszú ideje veszteséges, és a járvány idején még tovább nőtt a negatív eredmény. A cseh média információi szerint a cég vesztesége már megközelíti a kétmilliárd cseh koronát, ami komoly kihívás elé állítja a vállalatot.
A Kiwi.com alapítója és vezérigazgatója, Oliver Dlouhý, a döntést élete egyik legnehezebb vállalati döntésének nevezte. A vállalat vezetője elismerte, hogy a vállalati sikerekhez tehetséges csapat szükséges, de az idők változnak, és most olyan hosszú távú döntéseket kell hozniuk, amelyek biztosítják a vállalat egészséges és prosperáló működését.
A Kiwi.com 2012 óta működik, és egyedi algoritmusával olyan repülőjegyeket kínál, amelyek kombinálják különböző légitársaságok járatait, még akkor is, ha azok egyébként nem működnek együtt. A vállalat a napokban fontos bejelentést tett, miszerint megállapodtak a Ryanairrel. Ez azt jelenti, hogy a Kiwi.com ügyfelei mostantól a Ryanair jegyeit a valós áron vásárolhatják meg, felár nélkül. Ez a megállapodás lehetővé teszi a Kiwi ügyfeleinek közvetlen hozzáférést a myRyanair-fiókjukhoz, és a légitársaság minden információját közvetlenül megkapják emailben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Kiwi ügyfeleinek nem kell átmenniük a Ryanair ügyfélazonosítási folyamatán, amit a Ryanair korábban „kalóz”-nak nevezett az OTA-k ügyfelei számára.
A Kiwi.com fő részvényese a General Atlantic nevű amerikai befektetési alap, és ez a változás az új együttműködés és a leépítési tervek mellett további izgalmas fejleményeket ígér a vállalat jövőjében. A cseh cég most azt tervezi, hogy az új stratégiával és a Ryanairrel való szorosabb együttműködéssel új lendületet ad a piacnak.
Kapcsolódó cikkeink
Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >A Wizz Air visszautasítja a rejtett költségekről szóló vádakat
A nyári utazási szezon derekán ismét reflektorfénybe kerültek a diszkont…
Tovább olvasom >Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >