Válságban is jól fogy a toalettpapír és a papírzsebkendő
A háztartási papíráru kiskereskedelmi eladása 10 százalékkal nőtt 2008 július-2009 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest, és meghaladja a 42 milliárd forintot -állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A legkeresettebb a tolalettpapír, melynek kiskereskedelmi eladása mennyiségben 1 százalékkal csökkent, ám értékben 10 százalékkal nőtt, elérve a 22 milliárd forintot. A jelentős plusz a 13 százalékos áremelkedés következménye. A drágulás fő oka, hogy a kereslet az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdult el.
A papírzsebkendő bolti forgalma mennyiségben 1, értékben 7 százalékkal emelkedett, és túllépett az évi 10 milliárd forinton. A 100 darabos kiszerelésre jut – értékben – az eladások 65 százaléka. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt. A dobozos részaránya pedig 7-ről 9 százalékra változott.
A konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti eladás. A piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot.
A papírtörlők esetében is figyelemre méltó az áremelkedés: átlagosan 11 százalékkal drágultak idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban.
A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül mozog. Amíg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, addig mennyiségben 4 százalék csökkenést mutatnak a Nielsen adatai. A szalvéta átlagára csak kis mértékben, 3 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >