Válságban a Gucci
A Gucci hosszú ideje küzd kihívásokkal a luxuspiacon, és a kreatív igazgatók folyamatos váltakozása sem segít a helyzeten. A márka nem találja a helyét egy olyan piacon, amely kettészakadt a szupergazdagok stabil keresletére és a kevésbé tehetős vásárlók visszafogott költekezésére. A problémák hatása a Keringre is kiterjed, hiszen a Gucci a cég legfontosabb márkája. – mutat rá a VG.
Bár a kínai gazdaság lassulása az egész luxusiparra kihat, a Gucci különösen nehéz helyzetben van Alessandro Michele ikonikus kreatív igazgató távozása óta. Azóta a márka folyamatosan próbálja megtalálni az új irányvonalat, de eddig kevés sikerrel. Most Sabato De Sarno is távozik, aki a Gucci keresletének újjáélesztéséért felelt.
De Sarno csupán két évig töltötte be a kreatív igazgatói pozíciót, ami aggasztó jele a márka instabilitásának. A Gucci korábban az élénk, merész mintákkal és formabontó dizájnnal ért el sikereket, de az új vezetés egy visszafogottabb irányt választott. Ez azonban nem hozta meg a várt eredményeket, amit jól mutat, hogy a márka bevételei 26%-kal csökkentek 2024 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest.
A Gucci tulajdonosa, François-Henri Pinault egyre nagyobb kontrollt gyakorol a Kering luxusmárkái, köztük a Saint Laurent és a Balenciaga felett is. Az utóbbi időben több vezetői változás is történt, de az új stratégiák még nem hoztak látható eredményt. A divatbemutatók előtti hirtelen távozások és az irányvonal folyamatos változása tovább növeli a bizonytalanságot.
A Gucci esete nem egyedi, hiszen a Chanel, a Givenchy és a Valentino is kreatív vezetőváltásokkal küzd. A luxusipar korábban a világjárvány utáni „bosszúvásárlási” hullámból profitált, amikor a fogyasztók hirtelen megnövelték költéseiket. Azonban az elmúlt másfél évben a kevésbé tehetős vásárlók már csökkentették kiadásaikat, míg a leggazdagabbak stabil kereslete fenntartja a piac egy részét.
A luxusmárkák részvényárfolyamai idén januárban váratlanul megugrottak, miután a Richemont két számjegyű növekedést jelentett be. Az LVMH és a Richemont részvényei kétszámjegyű növekedést mutattak, miközben a Kering csupán 7%-os emelkedést ért el. Ennek oka, hogy a luxuspiac egyértelműen kettészakadt: a szupergazdagok stabil kereslete fenntartja a nagyobb márkákat, míg a fiatalabb és kevésbé tehetős vásárlók elbizonytalanodtak.
Bár a Gucci a Kering bevételének kétharmadát adja, egyelőre túl korai lehet a vállalat részvényeibe fektetni. A piac további alakulása attól függ, hogy az új Gucci kollekciók képesek lesznek-e visszacsábítani a vásárlókat, és új lendületet adni a márkának. Amíg ez nem történik meg, a befektetőknek érdemes óvatosan kezelni a Kering helyzetét.
Kapcsolódó cikkeink
Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >Luxusipar: csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben
A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton…
Tovább olvasom >![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/hu/wp-content/uploads/2016/08/no_product.jpg)
Luxuscikkekre már költenek a kínaiak, sörre, sporteszközre még nem
Luxuskategóriás kézitáskákat, kozmetikumokat és egészségmegőrző termékeket vásárolnak leginkább a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >