Válságban a Gucci
A Gucci hosszú ideje küzd kihívásokkal a luxuspiacon, és a kreatív igazgatók folyamatos váltakozása sem segít a helyzeten. A márka nem találja a helyét egy olyan piacon, amely kettészakadt a szupergazdagok stabil keresletére és a kevésbé tehetős vásárlók visszafogott költekezésére. A problémák hatása a Keringre is kiterjed, hiszen a Gucci a cég legfontosabb márkája. – mutat rá a VG.
Bár a kínai gazdaság lassulása az egész luxusiparra kihat, a Gucci különösen nehéz helyzetben van Alessandro Michele ikonikus kreatív igazgató távozása óta. Azóta a márka folyamatosan próbálja megtalálni az új irányvonalat, de eddig kevés sikerrel. Most Sabato De Sarno is távozik, aki a Gucci keresletének újjáélesztéséért felelt.
De Sarno csupán két évig töltötte be a kreatív igazgatói pozíciót, ami aggasztó jele a márka instabilitásának. A Gucci korábban az élénk, merész mintákkal és formabontó dizájnnal ért el sikereket, de az új vezetés egy visszafogottabb irányt választott. Ez azonban nem hozta meg a várt eredményeket, amit jól mutat, hogy a márka bevételei 26%-kal csökkentek 2024 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest.
A Gucci tulajdonosa, François-Henri Pinault egyre nagyobb kontrollt gyakorol a Kering luxusmárkái, köztük a Saint Laurent és a Balenciaga felett is. Az utóbbi időben több vezetői változás is történt, de az új stratégiák még nem hoztak látható eredményt. A divatbemutatók előtti hirtelen távozások és az irányvonal folyamatos változása tovább növeli a bizonytalanságot.
A Gucci esete nem egyedi, hiszen a Chanel, a Givenchy és a Valentino is kreatív vezetőváltásokkal küzd. A luxusipar korábban a világjárvány utáni „bosszúvásárlási” hullámból profitált, amikor a fogyasztók hirtelen megnövelték költéseiket. Azonban az elmúlt másfél évben a kevésbé tehetős vásárlók már csökkentették kiadásaikat, míg a leggazdagabbak stabil kereslete fenntartja a piac egy részét.
A luxusmárkák részvényárfolyamai idén januárban váratlanul megugrottak, miután a Richemont két számjegyű növekedést jelentett be. Az LVMH és a Richemont részvényei kétszámjegyű növekedést mutattak, miközben a Kering csupán 7%-os emelkedést ért el. Ennek oka, hogy a luxuspiac egyértelműen kettészakadt: a szupergazdagok stabil kereslete fenntartja a nagyobb márkákat, míg a fiatalabb és kevésbé tehetős vásárlók elbizonytalanodtak.
Bár a Gucci a Kering bevételének kétharmadát adja, egyelőre túl korai lehet a vállalat részvényeibe fektetni. A piac további alakulása attól függ, hogy az új Gucci kollekciók képesek lesznek-e visszacsábítani a vásárlókat, és új lendületet adni a márkának. Amíg ez nem történik meg, a befektetőknek érdemes óvatosan kezelni a Kering helyzetét.
Kapcsolódó cikkeink
Kizsákmányolt munkások, luxusmárkák – sötét árnyék vetül a divatipar profitjára
A világ ruházati szektora mára billió dolláros üzletté nőtte ki…
Tovább olvasom >Luxus európai kézművesség kontra globális nyomás – Trump új kereskedelmi terve megrengetheti a prémium divatszektort
Újabb kihívás előtt állnak az európai luxusmárkák: Donald Trump legújabb…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >