Válság idején sem érdemes lemondani a direkt marketingről
A gazdasági nehézségek a direkt marketing piacra is hatottak: miközben nőtt az adatbázis-frissítések iránti igény, csökkentek a kampánymegrendelések és emelkedett az illegális adatfelhasználások száma.
Bartók János, az egyik piacvezető dm-cég, a Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. ügyvezető igazgatója azt tapasztalta, hogy idén nagyon sok ajánlatkérésből nem lett megrendelés. Főként a kis- és közepes cégek aktivitása csökkent. A vállalatok által tervezett kampányoknak csak 30-40 százaléka valósult meg, miközben 30-50 százalékkal csökkentették egy-egy akció költségeit és méretét is.
Ugyanakkor mintegy kétszeresére nőtt, részben a törvényi előírások miatt a legális adatbázisok aktualizálása, telefonszámmal való frissítése, feltöltése iránti igény. Hasonlóan nagy az érdeklődés a gépi úton is teljesíthető, úgynevezett tömeges tudakozódási megrendelések iránt is.
Bartók János a válság hatásai közé sorolta azt is, hogy a cégek nemcsak a költségeiket csökkentik, sok esetben illegálisan szerzik meg és használják az adatbázisokat is.
Az ügyvezető a gazdasági nehézségek ellenére úgy véli, válság idején sem érdemes lemondani a dm-ről. Korábbi nemzetközi mérésekre hivatkozva kifejtette: azok a cégek, amelyek a recesszió alatt is költenek kutatás-fejlesztésre és dm-re, a válság után növelni tudják piacrészüket.Ennek hátterében részben az áll, hogy a kutatások szerint az emberek a személyes üzeneteket, ezen belül a személyre szabott, címzett küldeményeket jobban elfogadják, mint a tömegmédián keresztüli hagyományos reklám kommunikációt.
Bartók János elmondta, hogy a direkt marketing eszközök közül a címzett és a címzetlen küldemények dominálják a piacot, amelyek együttesen a teljes forgalom több mint 60 százalékát adják, míg a fennmaradó részt egyebek mellett a tele- és mobil-, illetve az e-mail marketing teszi ki.
Az elmúlt évben a teljes direkt marketing piac 12 százalékot növekedve, 39,5 milliárd forint forgalmat ért el. – írja az MTI Eco.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >