Vállalati felelősségvállalásáért vehetett át díjat a L’Oréal Magyarország
A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért magyar ösztöndíjért kapott díjat a L’Oréal Magyarország a vállalati felelősségvállalás egyik legnagyobb hazai támogatójától, a CSR Hungary-tól. A több mint egy évtizede alapított szervezet Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit értékeli évről évre a tekintélyes díjjal.
CSR Hungary díjátadó
A CSR Hungary már 10. alkalommal ismeri el díjjal a legkiemelkedőbb CSR tevékenységeket folytató vállalatokat. Díjat kizárólag azok kaphatnak, akik a vállalati felelősség alapelveit beépítik szervezetük működésébe, és nem a cégtől különálló egységként kezelik azokat.
A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a tudományért programot Magyarországon 2003 óta szervezik meg. Az ösztöndíj program 15 éves fennállása óta a L’Oréal Magyarország több mint 50 millió forinttal támogatott 44 magyar tudósnőt. A díjazottakról akadémikusokból álló szakmai zsűri dönt, indulása óta a program fővédnöke a Magyar Tudományos Akadémia. A díj nyertesei egyénenként 2 millió forint szabadon felhasználható támogatást kapnak.
Annak érdekében, hogy a kutatónők megkapják a megfelelő elismerést, a L’Oréal három programot hozott létre az UNESCO-val közösen. L’Oréal – UNESCO A Nőkért és a Tudományért nemzetközi díjat minden évben öt, különböző kontinensről származó kutatónő veheti át a tudományos területen elért eredményeiért. A díjazottak között három Nobel-díjas is van.
A második program a L’Oréal-UNESCO International Rising Talent díja, amely fiatal, tehetséges kutatónők támogatását célozza meg. Erre a díjra a leányvállalatok korábbi díjazottjai közül nevezhetnek a zsűri által kiválasztottak. 2014-ben először vehette át a kitüntetést magyar kutatónő, Dr. Czöndör Katalin posztdoktori neurobiológus, majd ezután 2016-ban Dr. Farkas Eszter kapta meg az agyi keringést vizsgáló tevékenységéért. Idén Dr. Kóspál Ágnes csillagász nyerte el az elismerést.
A harmadik pillérprogramot a L’Oréal leányvállalatok szervezik saját hazájuk kutatónőinek támogatására.
A legtöbb országban a nők még mindig nagymértékben alulreprezentáltak a tudományos munkakörökben. A helyzet már javult az elmúlt években, de egy gimnazista lány még mindig harmadannyi eséllyel szerez később pHd-fokozatot valamilyen tudományos területen, mint egy gimnazista fiú. A berögzült társadalmi sztereotípiák miatt sok fiatal nő nem mer tudományos pályára lépni.
A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért program azért született meg, mert a vállalat hisz abban, hogy a világnak szüksége van a tudományra, a tudománynak pedig szüksége van nőkre. A témát azért is viselik különösen a szívükön, mert a kutatás és innováció a kezdetektől szerves részét képezi a L’Oréal alapértékeinek. Magát a céget is egy kutató, Eugene Schueller alapította 1909-ben.
Kapcsolódó cikkeink
Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Férfi hajápolás: stílus és innováció
Ma már egyre több férfi keres tudatosan olyan termékeket és…
Tovább olvasom >Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >