A szerelmesek és a kereskedők napja
Bár február 14-e a szerelmeseké, a kereskedők legalább annyira örülnek a Valentin napnak, mint ők. Egy átlagos bécsi 34 eurót költ el ezen a napon, az amerikaiak pedig átlagosan közel 69 dollárt.
Rózsaszínbe és pirosba borultak a hazai üzletek is az elmúlt héten, a Valentin nap közeledése megmozgatta a hazai kereskedőket is. Arról egyelőre nincsenek pontos adatok, hogy mekkora bevételt jelent itthon a szerelmesek napja, de az RTL Klub Híradójának beszámolója szerint a szállodák forgalma akár másfélszeresére is nőhet ebben az időszakban. Ezek alapján nem meglepő, hogy több hotelben külön programokkal és kedvezményekkel várják a párokat erre az alkalomra.
Az üzleteket pedig elárasztották a rózsaszínben és pirosban pompázó ajándékok, szív alakú lufik, plüssállatkák, de zenélő kistáska, rózsaszín termosz és szívecskés vekker is akad a kínálatban. Persze a kereskedők is mindent megtesznek azért, hogy még inkább ajándékozásra buzdítsák az embereket, így a karácsonyihoz hasonló leértékelés várja a vásárlókat, és még a műszaki üzletekben is akcióznak.
A Valentin nap világszerte komoly bevételt ígér a kereskedőknek, vendéglátóknak, ezt mutatják az előzetes költési becslések is. Egy átlagos bécsi például 34 eurót költ az idén arra, hogy meglepje szerelmét Valentin-nap alkalmából, ami az osztrák főváros gazdaságának 22 millió eurós bevételt jelent. Az első számú ajándék természetesen a virágcsokor, de sokan adnak csokoládét vagy más édességet is szeretteiknek. Egyre többen választják a parfümöket, ajándékutalványokat, de nő a vacsorameghívások népszerűsége is.
Tombol a Valentin napi láz az Egyesült Államokban is, az ottani kereskedők szövetségének (National Retailo Federation) előrejelzése szerint az amerikaiak az idén átlagosan 68,98 dollárt költenek arra, hogy megajándékozzák szeretteiket ezen a napon. Egy éve még csak 63,34 dollár volt ez az összeg. Ez azt jelenti, hogy a tengerentúli kereskedők összesen 15,7 milliárd dolláros bevételre számíthatnak a szerelmesek napjához kapcsolódóan.
Ékszerekre 3,5 milliárd, virágokra 1,7 milliárd, édességre 1,5 milliárd, míg üdvözlőlapokra 1,1 milliárd dollárt költenek majd az idén az előrejelzés szerint az amerikaiak – írja az mmonline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >