Válaszok a Heineken Hungária 2011-es felelős alkohol-fogyasztás programjában
A Heineken nemzetközi szinten és a hazai piacon is a kulturált fogyasztás mellett kampányol évek óta. A sörivás az élvezetről, a baráti összejövetelekről, új élményekről és kedélyes időtöltésről szól. A mértéktelen fogyasztás nem csak butaság, de egyáltalán nem menő, mindemellett egészségtelen is.
Kutatási adatok szerint a túlzásba vitt alkoholfogyasztás problémája leginkább a fiatalokat érinti. Az ő fogyasztási szokásaik kialakulásában pedig a gyermekkori családi minták és a kortársak viselkedése a legfontosabb. Míg 2010-ben a kortársak befolyásoló ereje volt a program központjában, 2011-ben elsősorban a szülőkre koncentrált a vállalat.
A website-on publikálták azt a szülőknek szóló felmérő tesztet, amely célja az volt, hogy a kitöltésre vállalkozó szülők gyors visszajelzést kapjanak alkoholfogyasztáshoz fűződő saját viszonyukról, amely valószínűleg szorosan összefügg azzal, hogy milyen mintákat adnak át gyerekeiknek.
A tesztet eddig 3300 szülő töltötte ki, a szám pedig folyamatosan növekszik. A kérdésekre adott válaszok alapján elmondható, ugyan a szülők nagy része alapvetően felelősségteljesen, megfontoltan viszonyul az alkoholfogyasztás veszélyeihez, de sok területen van még mit fejlődni. A válaszadók 75%-a esett az ún. optimális, egészséges kategóriába, ugyanakkor érdekes adat, hogy a fennmaradó 25% megoszlik a két véglet között. 10% tartozik a problematikus, bizonytalan kategóriába, 15% pedig a teljes absztinenciát választja.
További érdekes összefüggés, hogy sok szülő nem veszi figyelembe a direkt és indirekt üzenetek közötti párhuzam jelentőségét. Pedig a mindennapokban, a szülővel való együttélés során a fiatalok számára rengeteg spontán szituáció adódik, amelyben szabadon tanulmányozhatják a felnőttek és az alkohol kapcsolatát. Ilyenek például a szülők ivásával kapcsolatos közvetlen élmények, de akár a mások lerészegedését kísérő kommentárok, felmentő, elismerő vagy bagatellizáló megjegyzések is.
„A család alkoholfogyasztásra vonatkozó üzenetei direkt és indirekt úton is zajlanak. Direkt szülői üzenetnek hívjuk például az alkoholfogyasztás tiltását vagy megengedését. Ezek lényegesek, de hatásukat felülírhatják, vagy akár teljesen ki is olthatják, hogy mit mutatunk indirekt módon. A Heineken felelős alkoholprogramjában többek között ezekre a kényes területekre is rávilágítunk.” – tette hozzá Kiss Éva a Heineken Hungária vállalati kommunikációs menedzsere.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >