Valamennyi vizsgált arckrém megfelelt a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen
Mind a 20 féle arckrém megfelelt azon a fogyasztóvédelmi vizsgálaton, amelyen a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az UV-szűrő összetevők mennyiségét és a szennyeződéstartalmat vizsgálta – közölte a hatóság az MTI-vel hétfőn.
Az arckrémek többsége tartalmaz UV-fényt szűrő komponenseket, ezeknek az a szerepe, hogy mérsékeljék a napsugárzás káros, a bőröregedést gyorsító hatását.
Közölték: összesen 20-féle, szúrópróbaszerűen mintavételezett kozmetikumban vizsgálták, hogy az UV-szűrő vegyületek mennyisége túllépi-e az uniós jogszabály által megengedett maximális értéket.
A termékekben felhasznált fényvédő anyagok egyetlen esetben sem lépték túl a megengedett felső határértékeket és az arckrémek mikrobiológiai vizsgálata is kedvező lett, valamennyi termék mikrobiológiai tisztasága megfelelő volt – írták.
Kiemelték, hogy ezek az anyagok nemcsak közvetlenül, hanem közvetve is veszélyt jelenthetnek, mivel fürdőzés közben a bőrről lemosódva, valamint a szennyvízzel a természetes vizekbe kerülve, az UV-szűrő komponensek idővel a fogyasztásra kerülő halakban is felhalmozódhatnak. Ezért ezeknek a krémeknek a vizsgálata az egészségügyi-termékbiztonsági kockázatokon túl környezetvédelmi szempontból is fontos. Az arckrémek tartósan érintkeznek a bőrrel, így ha ezekbe a termékekbe a gyártás közben, vagy valamilyen más módon baktérium, esetleg gomba kerül, az bőrproblémát, fertőzéses gyulladást okozhat.
A vizsgált termékek listája a hatóság honlapján olvasható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >Új korszak az arcápolásban
Az arcápolási termékek piacának dinamikus növekedése nem új jelenség, azonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >