Vákuumcsomagolással csökkenti a műanyagfelhasználást a Sainsbury’s
Az Egyesült Királyságban elsőként váltja le hagyományos műanyag tálcás csomagolását a Sainsbury’s új, vákuumcsomagolt megoldásra a friss darált bárányhús esetében, ezzel évente 26 tonna műanyagot spórolva meg.
Az új csomagolás termékenként minimum 65%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.
A szupermarketlánc közleménye szerint a vákuumcsomagolással megmarad a termék frissessége, mivel az eljárás során a vákuum eltávolítja a gyorsabb minőségromlást előidéző oxigént. Ez nemcsak a termék eltarthatóságát növeli meg, hanem a fagyasztás során is jobb minőséget biztosít. A változás nem befolyásolja az adagonként csomagolt bárányhús mennyiségét.
Emellett a csomagolásra új QR-kódok is kerülnek, amelyek segítséget nyújtanak a darált hús elkészítésében.
Richard Crampton, a Sainsbury’s frissáruért felelős igazgatója jelezte, a kereskedő tisztában van a felhasznált műanyagmennyiség csökkentésére irányuló vásárlói elvárásokkal, ezért folyamatosan olyan változásokat vezet be, amelyek nemcsak a környezetet védik, de egyben a háztartási műanyaghulladék csökkentéséhez is hozzájárulnak.
A csomagolás a Sainsbury’s üzleteiben található flexibilis műanyaggyűjtő pontokon újrahasznosítható. A múlt évben a Sainsbury’s hasonló vákuumcsomagolt megoldást vezetett be a marhahús esetében is, amivel évente 450 tonna műanyagot iktat ki működéséből.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Alacsonyabb a hazai karbonkibocsátás a nyugati átlagnál
A K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) által kifejlesztett…
Tovább olvasom >Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >Hazánkban megtérülnek a fenntarthatósági beruházások
A vártnál jobban megtérülnek a fenntarthatósági befektetések azoknál a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Októberben kissé tovább csökkent a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >NGM: Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >