Vákuumcsomagolással csökkenti a műanyagfelhasználást a Sainsbury’s

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 09. 09:27

Az Egyesült Királyságban elsőként váltja le hagyományos műanyag tálcás csomagolását a Sainsbury’s új, vákuumcsomagolt megoldásra a friss darált bárányhús esetében, ezzel évente 26 tonna műanyagot spórolva meg.

Az új csomagolás termékenként minimum 65%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.

A szupermarketlánc közleménye szerint a vákuumcsomagolással megmarad a termék frissessége, mivel az eljárás során a vákuum eltávolítja a gyorsabb minőségromlást előidéző oxigént. Ez nemcsak a termék eltarthatóságát növeli meg, hanem a fagyasztás során is jobb minőséget biztosít. A változás nem befolyásolja az adagonként csomagolt bárányhús mennyiségét.

Emellett a csomagolásra új QR-kódok is kerülnek, amelyek segítséget nyújtanak a darált hús elkészítésében.

Richard Crampton, a Sainsbury’s frissáruért felelős igazgatója jelezte, a kereskedő tisztában van a felhasznált műanyagmennyiség csökkentésére irányuló vásárlói elvárásokkal, ezért folyamatosan olyan változásokat vezet be, amelyek nemcsak a környezetet védik, de egyben a háztartási műanyaghulladék csökkentéséhez is hozzájárulnak.

A csomagolás a Sainsbury’s üzleteiben található flexibilis műanyaggyűjtő pontokon újrahasznosítható. A múlt évben a Sainsbury’s hasonló vákuumcsomagolt megoldást vezetett be a marhahús esetében is, amivel évente 450 tonna műanyagot iktat ki működéséből.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink