Vákuumcsomagolással csökkenti a műanyagfelhasználást a Sainsbury’s
Az Egyesült Királyságban elsőként váltja le hagyományos műanyag tálcás csomagolását a Sainsbury’s új, vákuumcsomagolt megoldásra a friss darált bárányhús esetében, ezzel évente 26 tonna műanyagot spórolva meg.
Az új csomagolás termékenként minimum 65%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.
A szupermarketlánc közleménye szerint a vákuumcsomagolással megmarad a termék frissessége, mivel az eljárás során a vákuum eltávolítja a gyorsabb minőségromlást előidéző oxigént. Ez nemcsak a termék eltarthatóságát növeli meg, hanem a fagyasztás során is jobb minőséget biztosít. A változás nem befolyásolja az adagonként csomagolt bárányhús mennyiségét.
Emellett a csomagolásra új QR-kódok is kerülnek, amelyek segítséget nyújtanak a darált hús elkészítésében.
Richard Crampton, a Sainsbury’s frissáruért felelős igazgatója jelezte, a kereskedő tisztában van a felhasznált műanyagmennyiség csökkentésére irányuló vásárlói elvárásokkal, ezért folyamatosan olyan változásokat vezet be, amelyek nemcsak a környezetet védik, de egyben a háztartási műanyaghulladék csökkentéséhez is hozzájárulnak.
A csomagolás a Sainsbury’s üzleteiben található flexibilis műanyaggyűjtő pontokon újrahasznosítható. A múlt évben a Sainsbury’s hasonló vákuumcsomagolt megoldást vezetett be a marhahús esetében is, amivel évente 450 tonna műanyagot iktat ki működéséből.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >