Vákuumcsomagolással csökkenti a műanyagfelhasználást a Sainsbury’s
Az Egyesült Királyságban elsőként váltja le hagyományos műanyag tálcás csomagolását a Sainsbury’s új, vákuumcsomagolt megoldásra a friss darált bárányhús esetében, ezzel évente 26 tonna műanyagot spórolva meg.
Az új csomagolás termékenként minimum 65%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.
A szupermarketlánc közleménye szerint a vákuumcsomagolással megmarad a termék frissessége, mivel az eljárás során a vákuum eltávolítja a gyorsabb minőségromlást előidéző oxigént. Ez nemcsak a termék eltarthatóságát növeli meg, hanem a fagyasztás során is jobb minőséget biztosít. A változás nem befolyásolja az adagonként csomagolt bárányhús mennyiségét.
Emellett a csomagolásra új QR-kódok is kerülnek, amelyek segítséget nyújtanak a darált hús elkészítésében.
Richard Crampton, a Sainsbury’s frissáruért felelős igazgatója jelezte, a kereskedő tisztában van a felhasznált műanyagmennyiség csökkentésére irányuló vásárlói elvárásokkal, ezért folyamatosan olyan változásokat vezet be, amelyek nemcsak a környezetet védik, de egyben a háztartási műanyaghulladék csökkentéséhez is hozzájárulnak.
A csomagolás a Sainsbury’s üzleteiben található flexibilis műanyaggyűjtő pontokon újrahasznosítható. A múlt évben a Sainsbury’s hasonló vákuumcsomagolt megoldást vezetett be a marhahús esetében is, amivel évente 450 tonna műanyagot iktat ki működéséből.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság az idő szorításában
A fenntarthatóság ma már nem csupán erkölcsi kérdés, hanem gazdasági,…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Közös cél, eltérő utak
Cikkünkben öt szervezet – a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >