Vákuumcsomagolással csökkenti a műanyagfelhasználást a Sainsbury’s
Az Egyesült Királyságban elsőként váltja le hagyományos műanyag tálcás csomagolását a Sainsbury’s új, vákuumcsomagolt megoldásra a friss darált bárányhús esetében, ezzel évente 26 tonna műanyagot spórolva meg.
Az új csomagolás termékenként minimum 65%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.
A szupermarketlánc közleménye szerint a vákuumcsomagolással megmarad a termék frissessége, mivel az eljárás során a vákuum eltávolítja a gyorsabb minőségromlást előidéző oxigént. Ez nemcsak a termék eltarthatóságát növeli meg, hanem a fagyasztás során is jobb minőséget biztosít. A változás nem befolyásolja az adagonként csomagolt bárányhús mennyiségét.
Emellett a csomagolásra új QR-kódok is kerülnek, amelyek segítséget nyújtanak a darált hús elkészítésében.
Richard Crampton, a Sainsbury’s frissáruért felelős igazgatója jelezte, a kereskedő tisztában van a felhasznált műanyagmennyiség csökkentésére irányuló vásárlói elvárásokkal, ezért folyamatosan olyan változásokat vezet be, amelyek nemcsak a környezetet védik, de egyben a háztartási műanyaghulladék csökkentéséhez is hozzájárulnak.
A csomagolás a Sainsbury’s üzleteiben található flexibilis műanyaggyűjtő pontokon újrahasznosítható. A múlt évben a Sainsbury’s hasonló vákuumcsomagolt megoldást vezetett be a marhahús esetében is, amivel évente 450 tonna műanyagot iktat ki működéséből.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >