Vakrepülés?
Ne értse félre senki, nem a repülőrajtnak kívánok ellentmondani, sosem politizálok, egyszerűen csak azt gondolom megannyi cégvezetővel folytatott beszélgetésem alapján, hogy sok cégnél, az FMCG-piacon most így érzik magukat a döntéshozók. Bár nagyon sok elemzést lehet olvasni, valahogy egyelőre hatalmas bizonytalanságot érez mindenki (továbbra is) itthon és nemzetközi viszonylatban is.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
Mondhatjuk, hogy lesz jó sok téma, amiről majd a májusi Business Meetup&Dinner és a szeptemberi Business Days rendezvényen előadóink értekezhetnek, de azért jó lenne előre látni. Nézzük, mit fogalmaznak meg a kutatók és mi is cikkeinkben:
„…A globális gazdaságot 2025-ben továbbra is jelentős kihívások terhelik: Donald Trump protekcionista politikája, a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi feszültségek, valamint az euróövezet lassú növekedése Magyarországra is hatással van. Az infláció csökkenő pályára került, de az energiaárak volatilitása és a bizonytalan nemzetközi környezet továbbra is kockázatot jelent…”
„…Egyfajta kettősség rajzolódik ki a 2025-ben várható élelmiszeripari trendeket felvázoló jóslatokból. A pandémiát követő gazdasági bizonytalanság enyhülésével a fogyasztók számára mondhatjuk, hogy immár abszolút elsőbbséget élvez saját maguk és a bolygó egészsége, de emellett – ha étkezésről van szó – az élvezetekről sem kívánnak lemondani. ”
„…Az Euromonitor jelentése szerint a vásárlási döntéseket idén főként a minőség, a funkcionalitás, a kényelem és az ár befolyásolja majd. A pénzügyi terheket könnyítő vásárlói stratégiák mára a hétköznapok szerves részévé váltak…”
„…Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az innováció és a személyre szabott technológiák összhangján, miközben a szereplők a masszív verseny közepette folyamatosan új megoldásokat keresnek. A vásárlói motivációk és magatartás mind gyorsabb és mind pontosabb feltérképezése komoly versenyelőnyt hozhat…”
„…A világ vezérigazgatóinak 60%-a optimistán tekint a következő 12 hónap gazdasági kilátásaira. Ez az arány lényegesen meghaladja az előző évek adatait – derül ki a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felméréséből…”
„…Az Egyensúly Intézet gazdasági előrejelzése szerint Magyarországon 2025-re 2%-os GDP-növekedés várható, és kiemelik a beruházások és fogyasztás növekedésének lehetőségét…”
„…A Retail Zoom előrejelzései alapján az új trend a szelektív vásárlás, és ez 2025-ben is meg fogja határozni azt, hogyan és mire költik a vásárlók a pénzüket…”
Így repülünk tovább… Jó olvasást kívánok a Trade magazin és mindennapi hírlevelünk cikkeihez!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit tanulhat egy cégvezető a világ végén? Interjú Müller Kornéllal, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezetőjével
Tele van különleges utazási tervekkel, és egészen elképesztő helyekre jutott…
Tovább olvasom >