Lesz elegendő higiéniai papírtermék az országban
A Vajda-Papír termelése a tervezettnek megfelelően folyik, lesz elegendő higiéniai papírtermék az országban az alapanyag és az energiaköltség jelentős drágulása ellenére is, de a nem kerülhető el a papírtermékek áremelése – mondta el az MTI kérdésére Vajda Attila, a piacvezető higiéniai papírtermékgyártó Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.

Biztonságos ellátást garantál higiéniai papírtermékekből a Vajda-Papír
Kiemelte: a Vajda-Papír évről-évre bővíti a gyártókapacitását, a termékigények kielégítését biztonsággal tudja garantálni. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, háztartási papírtörlő -, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna – tette hozzá.
Vajda Attila hangsúlyozta, hogy fő alapanyaguk, a cellulóz a kétszeresére drágult az elmúlt másfél évben, ráadásul mással nem is lehet helyettesíteni. Az újrahasznosított-papír, mint alapanyag elérhetősége korlátozott, nem áll rendelkezésre kellő mennyiség a tiszta cellulóz teljes és globális szintű kiváltására – tette hozzá, megjegyezve, hogy középtávon biztosan nem lesznek olcsóbbak a papírtermékek.
Ismertette, a higiéniai papírgyártás során felhasznált cellulózrostokat – amelyből az alappapír készül – Dél-Amerikából, illetve a Skandináv térségből szállítja a cég, amelynek jelenlegi és a gyárbővítési 2. ütem során elkészülő cellulóztároló kapacitása 3 havi puffer készlet tárolására alkalmas. Alappapírból pedig 2 havi készlet tárolására van lehetőségük – tette hozzá.
Az áremelés ismertetése szerint termékkategóriától függően 10-20 százalékos lehet, erről a kereskedelmi partnereket is értesítették már – mondta, és hozzátette, idén már több mint 30 százalékkal kellett emelniük a termékek árát, de ez még mindig nem fedezi a dráguló energiaköltségeket.
A boltokban toalettpapírból nem, papír zsebkendőből azonban lehet átmeneti készlethiány, de az sem a nyersanyaghiány, hanem a gyártási kapacitások korlátja miatt, amelyet jelentősen bővít a hamarosan befejeződő gyárbővítési fejlesztés – fejtette ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >A papíripari szakképzést népszerűsíti a pályaválasztó fiataloknak a Vajda-Papír
Több, mint kétezer érdeklődő szülő és diák vett részt a…
Tovább olvasom >Elnyerte a Best Managed Companies minősítést a Vajda-Papír
Elnyerte a Best Managed Comapanies (Kiválóan Vezetett Vállalatok) minősítést Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >