Lesz elegendő higiéniai papírtermék az országban
A Vajda-Papír termelése a tervezettnek megfelelően folyik, lesz elegendő higiéniai papírtermék az országban az alapanyag és az energiaköltség jelentős drágulása ellenére is, de a nem kerülhető el a papírtermékek áremelése – mondta el az MTI kérdésére Vajda Attila, a piacvezető higiéniai papírtermékgyártó Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.

Biztonságos ellátást garantál higiéniai papírtermékekből a Vajda-Papír
Kiemelte: a Vajda-Papír évről-évre bővíti a gyártókapacitását, a termékigények kielégítését biztonsággal tudja garantálni. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, háztartási papírtörlő -, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna – tette hozzá.
Vajda Attila hangsúlyozta, hogy fő alapanyaguk, a cellulóz a kétszeresére drágult az elmúlt másfél évben, ráadásul mással nem is lehet helyettesíteni. Az újrahasznosított-papír, mint alapanyag elérhetősége korlátozott, nem áll rendelkezésre kellő mennyiség a tiszta cellulóz teljes és globális szintű kiváltására – tette hozzá, megjegyezve, hogy középtávon biztosan nem lesznek olcsóbbak a papírtermékek.
Ismertette, a higiéniai papírgyártás során felhasznált cellulózrostokat – amelyből az alappapír készül – Dél-Amerikából, illetve a Skandináv térségből szállítja a cég, amelynek jelenlegi és a gyárbővítési 2. ütem során elkészülő cellulóztároló kapacitása 3 havi puffer készlet tárolására alkalmas. Alappapírból pedig 2 havi készlet tárolására van lehetőségük – tette hozzá.
Az áremelés ismertetése szerint termékkategóriától függően 10-20 százalékos lehet, erről a kereskedelmi partnereket is értesítették már – mondta, és hozzátette, idén már több mint 30 százalékkal kellett emelniük a termékek árát, de ez még mindig nem fedezi a dráguló energiaköltségeket.
A boltokban toalettpapírból nem, papír zsebkendőből azonban lehet átmeneti készlethiány, de az sem a nyersanyaghiány, hanem a gyártási kapacitások korlátja miatt, amelyet jelentősen bővít a hamarosan befejeződő gyárbővítési fejlesztés – fejtette ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Stabil növekedéssel és zöld beruházásokkal zárta 2024-et a Vajda-Papír
Újabb eredményes évet zárt 2024-ben a Vajda-Papír Cégcsoport, Magyarország piacvezető…
Tovább olvasom >Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >