Vajda-Papír: Magyarország önellátó a higiéniai papírtermékekből
A 100 %-os magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniai alappapír gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így akár Magyarország önellátása is biztosított lehet ezekből a termékekből, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is. Az idén 20 éves piacvezető cég higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő – exportra is termel, dunaföldvári gyárának, Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzemének Ooops! márkájú és sajátmárkás termékeit Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A külpiaci értékesítés a koronavírus-járvány idején sem állt le, köszönhetően a rendelkezésre álló, évi 140 ezer tonnás feldolgozó kapacitásnak és a másfél éve átadott, modern technológiájú gyár rugalmas gyártási teljesítményének.
A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékeknél a magyar piacon vezető vállalkozás. Papírtörlőből 20%-kal, papír zsebkendőből pedig 10%-kal emelték a termelést, de a rendelésállomány – átmenetileg – egyes termékekből a háromszorosára nőtt a kiskereskedelmi láncoknál. Egy átlagos évben – azt alapul véve, hogy egy magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel –, a cégcsoport 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki, így a nagyobb kereslet sem jelent gondot. A megugró igényeket a vállalkozás 100 százalékban ki tudja elégíteni – hangsúlyozta a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója, Vajda Attila.
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >A papíripari szakképzést népszerűsíti a pályaválasztó fiataloknak a Vajda-Papír
Több, mint kétezer érdeklődő szülő és diák vett részt a…
Tovább olvasom >Elnyerte a Best Managed Companies minősítést a Vajda-Papír
Elnyerte a Best Managed Comapanies (Kiválóan Vezetett Vállalatok) minősítést Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >