Vajda Papír: kapacitásbővítés és exportfejlesztés a magyar régiós multinál
Két új, nagy teljesítményű gyártósorának mai átadásával 80 ezer tonna fölé emelte hazai gyártókapacitását Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az 1,8 milliárd forintos beruházással megvalósult fejlesztésnek köszönhetően a cégcsoport idei árbevétele várhatóan meghaladja a 30 milliárd forintot. Az állami és önkormányzati vezetők részvételével megtartott átadón elhangzott: a több mint 20 exportpiaccal rendelkező magyar családi vállalkozás a közép-kelet-európai régióban és Skandináviában is jelentős iparági szereplő – négy országban képviseletet tart fenn, Norvégiában pedig egy 85 főt foglalkoztató papírgyár tulajdonosa.
2014 júniusától már összesen 22 gépsoron folyik a termelés a Vajda Papír Kft. Ócsai úti telephelyén. A május végén befejeződött négy hónapos bővítési projekt eredményeként két új – nagy kapacitású és hatékony energiafelhasználású – gyártó gépsort állítottak munkába. A fejlesztéssel mintegy 10%-kal, 80 ezer tonna fölé emelkedett a cég éves hazai készárugyártó kapacitása. Az 1,8 milliárd forint összértékű beruházással 15 új munkahely jött létre a Soroksáron jelenleg 410 főt foglalkoztató vállalatnál.
A fejlesztéssel folytatódik a Vajda Papír környezettudatos fenntartható működésének kialakítása: az üzemben 2012 óta kizárólag zöldenergia felhasználásával termelnek, és az új gyártósorok energiaellátását is ilyen forrásból biztosítják.
„Az idei kapacitásbővítéssel megerősítettük vezető pozíciónkat a higiéniai papírtermékek hazai piacán, egyúttal lehetővé tettük az árbevételünk felét kitevő export arányának további növelését. Következő stratégiai célunk pedig, hogy a készáru-kapacitás fejlesztése mellett a legfontosabb vásárolt alapanyag, az alappapír-ellátást is helyben, saját forrásból biztosítsuk” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatója.
Az idén 15 éves vállalat május végére befejezett nagyberuházását Szijjártó Péter kijelölt külgazdasági és külügyminiszter-helyettes adta át. A hivatalos átadón részt vett Berényi János, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke, őexcellenciája Tove Skarstein, a Norvég Királyság magyarországi nagykövete, illetve Geiger Ferenc, Soroksár polgármestere is.
Az átadóünnepségen elhangzott beszédében Szijjártó Péter hangsúlyozta: „A tradicionálisan magyar iparágak hazai vállalatainak sikerei jelentősen hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez.”
Az Európa-szerte (Magyarországon, Romániában, Finnországban, Lengyelországban és Norvégiában) több mint 500 főt foglalkoztató, 100%-ban magyar tulajdonú Vajda Papír Kft. kis családi vállalkozásból vált a hazai higiéniaipapír-gyártás meghatározó szereplőjévé, illetve az országhatárokon túl is sikeres, régiós multinacionális vállalattá. A cég a teljes magyar kivitel majd’ háromnegyedével jelenleg a higiéniai papíráruk legjelentősebb hazai exportőrének számít.
A vállalat 2011-ben Romániában nyitotta meg első kereskedelmi irodáját, ezt 2013-ban követte a finn és a lengyel képviselet elindítása. Mindhárom piacon jelenleg is helyi szakemberek irányítják a cégcsoport aktív kereskedelemfejlesztési tevékenységét.
A korábbi években is számottevő skandináv export és piaci részesedés megerősítése érdekében 2013 májusában a Vajda Papír tulajdonosai megvásároltak egy Oslo mellett található és 100 éves gyártási múlttal rendelkező norvég papírgyárat, illetve megalapították a Vajda Papír Skandináviát, amely gyártókapacitásával már akkortól hozzájárul a nemzetközi cégcsoport tevékenységéhez. A 85 alkalmazottal induló norvégiai leányvállalat dolgozóinak száma idén – a kapacitásnövelő csoportszintű beruházásoknak köszönhetően – 100 fő fölé emelkedik. A 2014-es csoportszintű beruházási program részeként Norvégiában hamarosan új gyártósort állít üzembe a menedzsment. A magyar és norvég fejlesztéseknek köszönhetően, 2014-ben az éves csoportszintű készáru-kapacitás 120 ezer tonna fölé emelkedik.
A Vajda Papír csoportszintű árbevétele tavaly mintegy 22 milliárd forint volt, idei forgalma pedig – a tervek szerint – meghaladja majd a 30 milliárd forintot. A cég fennállása óta mintegy 10 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.
„Az elmúlt években cégcsoportunk a multinacionális vállalatok egyenrangú versenytársává nőtte ki magát. Szilárdan hiszek abban, hogy minőségi termékekkel, átgondolt stratégiával és kitartással a hazai vállalatok versenyképesek lehetnek az európai piacokon” – fogalmazott Vajda Attila.
Hozzátette: a Vajda Papír termékeit jelenleg több mint 20 külföldi piacon értékesítik, a magyar cég forgalmának mintegy 50 százaléka külpiacokról származik. Legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Ukrajna, Ausztria, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária), Németország, Oroszország, illetve a skandináv és a balti államok.
A dinamikus expanziónak, a külföldi kereskedelmi képviseleti irodáknak és a HITA támogatásával végzett aktív kereskedelemfejlesztési tevékenységnek köszönhetően a következő években az export aránya várhatóan tovább növekedik.
A vállalat itthon a gyártói márkák termelésén és értékesítésén kívül jelentős bérgyártási és saját márkás gyártási megbízásokat is teljesít, termékportfóliója az olcsó termékektől a prémium márkákig az összes termékszegmenst felöleli. A vállalat jelenleg a hazai kibocsátás 65-70 százalékát termeli meg, a Vajda Papír termékei megtalálhatók szinte az összes jelentős hazai kiskereskedelmi lánc (Tesco, Auchan, Lidl, Metro, Spar, Penny-Market, CBA, Reál) polcain.
A cég Ooops! márkája 2011 óta Magyar Brands, a vállalat pedig 2014-ben Business Superbrands elismerést kapott. A Vajda Papír termékei 2012-ben és 2013-ban is elnyerték az Év Terméke díjat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >