Vajda Papír: kapacitásbővítés és exportfejlesztés a magyar régiós multinál
Két új, nagy teljesítményű gyártósorának mai átadásával 80 ezer tonna fölé emelte hazai gyártókapacitását Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az 1,8 milliárd forintos beruházással megvalósult fejlesztésnek köszönhetően a cégcsoport idei árbevétele várhatóan meghaladja a 30 milliárd forintot. Az állami és önkormányzati vezetők részvételével megtartott átadón elhangzott: a több mint 20 exportpiaccal rendelkező magyar családi vállalkozás a közép-kelet-európai régióban és Skandináviában is jelentős iparági szereplő – négy országban képviseletet tart fenn, Norvégiában pedig egy 85 főt foglalkoztató papírgyár tulajdonosa.
2014 júniusától már összesen 22 gépsoron folyik a termelés a Vajda Papír Kft. Ócsai úti telephelyén. A május végén befejeződött négy hónapos bővítési projekt eredményeként két új – nagy kapacitású és hatékony energiafelhasználású – gyártó gépsort állítottak munkába. A fejlesztéssel mintegy 10%-kal, 80 ezer tonna fölé emelkedett a cég éves hazai készárugyártó kapacitása. Az 1,8 milliárd forint összértékű beruházással 15 új munkahely jött létre a Soroksáron jelenleg 410 főt foglalkoztató vállalatnál.
A fejlesztéssel folytatódik a Vajda Papír környezettudatos fenntartható működésének kialakítása: az üzemben 2012 óta kizárólag zöldenergia felhasználásával termelnek, és az új gyártósorok energiaellátását is ilyen forrásból biztosítják.
„Az idei kapacitásbővítéssel megerősítettük vezető pozíciónkat a higiéniai papírtermékek hazai piacán, egyúttal lehetővé tettük az árbevételünk felét kitevő export arányának további növelését. Következő stratégiai célunk pedig, hogy a készáru-kapacitás fejlesztése mellett a legfontosabb vásárolt alapanyag, az alappapír-ellátást is helyben, saját forrásból biztosítsuk” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatója.
Az idén 15 éves vállalat május végére befejezett nagyberuházását Szijjártó Péter kijelölt külgazdasági és külügyminiszter-helyettes adta át. A hivatalos átadón részt vett Berényi János, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke, őexcellenciája Tove Skarstein, a Norvég Királyság magyarországi nagykövete, illetve Geiger Ferenc, Soroksár polgármestere is.
Az átadóünnepségen elhangzott beszédében Szijjártó Péter hangsúlyozta: „A tradicionálisan magyar iparágak hazai vállalatainak sikerei jelentősen hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez.”
Az Európa-szerte (Magyarországon, Romániában, Finnországban, Lengyelországban és Norvégiában) több mint 500 főt foglalkoztató, 100%-ban magyar tulajdonú Vajda Papír Kft. kis családi vállalkozásból vált a hazai higiéniaipapír-gyártás meghatározó szereplőjévé, illetve az országhatárokon túl is sikeres, régiós multinacionális vállalattá. A cég a teljes magyar kivitel majd’ háromnegyedével jelenleg a higiéniai papíráruk legjelentősebb hazai exportőrének számít.
A vállalat 2011-ben Romániában nyitotta meg első kereskedelmi irodáját, ezt 2013-ban követte a finn és a lengyel képviselet elindítása. Mindhárom piacon jelenleg is helyi szakemberek irányítják a cégcsoport aktív kereskedelemfejlesztési tevékenységét.
A korábbi években is számottevő skandináv export és piaci részesedés megerősítése érdekében 2013 májusában a Vajda Papír tulajdonosai megvásároltak egy Oslo mellett található és 100 éves gyártási múlttal rendelkező norvég papírgyárat, illetve megalapították a Vajda Papír Skandináviát, amely gyártókapacitásával már akkortól hozzájárul a nemzetközi cégcsoport tevékenységéhez. A 85 alkalmazottal induló norvégiai leányvállalat dolgozóinak száma idén – a kapacitásnövelő csoportszintű beruházásoknak köszönhetően – 100 fő fölé emelkedik. A 2014-es csoportszintű beruházási program részeként Norvégiában hamarosan új gyártósort állít üzembe a menedzsment. A magyar és norvég fejlesztéseknek köszönhetően, 2014-ben az éves csoportszintű készáru-kapacitás 120 ezer tonna fölé emelkedik.
A Vajda Papír csoportszintű árbevétele tavaly mintegy 22 milliárd forint volt, idei forgalma pedig – a tervek szerint – meghaladja majd a 30 milliárd forintot. A cég fennállása óta mintegy 10 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.
„Az elmúlt években cégcsoportunk a multinacionális vállalatok egyenrangú versenytársává nőtte ki magát. Szilárdan hiszek abban, hogy minőségi termékekkel, átgondolt stratégiával és kitartással a hazai vállalatok versenyképesek lehetnek az európai piacokon” – fogalmazott Vajda Attila.
Hozzátette: a Vajda Papír termékeit jelenleg több mint 20 külföldi piacon értékesítik, a magyar cég forgalmának mintegy 50 százaléka külpiacokról származik. Legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai (Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Ukrajna, Ausztria, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária), Németország, Oroszország, illetve a skandináv és a balti államok.
A dinamikus expanziónak, a külföldi kereskedelmi képviseleti irodáknak és a HITA támogatásával végzett aktív kereskedelemfejlesztési tevékenységnek köszönhetően a következő években az export aránya várhatóan tovább növekedik.
A vállalat itthon a gyártói márkák termelésén és értékesítésén kívül jelentős bérgyártási és saját márkás gyártási megbízásokat is teljesít, termékportfóliója az olcsó termékektől a prémium márkákig az összes termékszegmenst felöleli. A vállalat jelenleg a hazai kibocsátás 65-70 százalékát termeli meg, a Vajda Papír termékei megtalálhatók szinte az összes jelentős hazai kiskereskedelmi lánc (Tesco, Auchan, Lidl, Metro, Spar, Penny-Market, CBA, Reál) polcain.
A cég Ooops! márkája 2011 óta Magyar Brands, a vállalat pedig 2014-ben Business Superbrands elismerést kapott. A Vajda Papír termékei 2012-ben és 2013-ban is elnyerték az Év Terméke díjat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >