Üzleteit duplázza a Starbucks Cseh- és Lengyelországban
Az amerikai kávézólánc komoly fejlődési potenciált lát Közép-Kelet-Európában, ezért öt éven belül meg kívánja duplázni cseh és lengyel üzleteinek számát. A társaság magyarországi megjelenéséről egyelőre nem közölt konkrétumot.
Vladan Armus, a vállalat közép-kelet-európai elnöke szerint a közép-kelet-európai piac még nem telített annyira, mint a nyugat-európai, így az elkövetkező 10 évben gyors terjeszkedést hajtható végre a térségben. Az első Starbucks-kávézó 2008 januárjában nyílt meg Prágában, Lengyelországban pedig idén áprilisban. A cseh fővárosban 11, Varsóban ás Wroclawban 1-1 üzlet működik jelenleg. A térségbeli leányvállalat működési körébe tartozik Magyarország, ahol szintén tervezik egységek megnyitását.
Világszerte közel 17 ezer egységet működtet a vállalat, a júniussal záródó negyedévben az Egyesült Államokon kívüli, a dollár erősödése miatt 477 millió dollárra csökkenő árbevétele tette ki a teljes forgalom közel 20 százalékát. A gazdasági visszaesés azonban a cég közlése szerint kisebb mértékben érintette a közép-kelet-európai térségekből származó bevételeket. A Starbucks-részvények árfolyama idén összességében 93 százalékos emelkedést produkált mélypontjához képest – írja a Bloomberg nyomán a Napi Gazdaság.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >