Üzleteinek több mint felét bezárja a DIA Brazíliában
A spanyol élelmiszer-kereskedelmi csoport, a DIA 343 üzletét és három raktárát zárja be Brazíliában, miután a vállalat a kiélezett verseny kikényszerítette erőteljes promóciós költések okán a dél-amerikai országban negatív eredménnyel – 154 millió eurónyi veszteséggel – zárta a tavalyi évet.
A DIA értékesítéssel tervezi csökkenteni nettó pénzügyi adósságát, amely az előző évhez képest 22%-kal, 422 millió euróra csökkent 2023 végére. A cél az, hogy a csoport erőforrásait a jobb növekedési potenciállal rendelkező, jövedelmezőbb piacok, például Spanyolország és Argentína felé irányítsa – közölte a lánc a spanyol tőzsdefelügyeletnek, a CNMV-nek benyújtott bejelentésében.
A brazil piacra 2001-ben belépett és körülbelül 600 üzletet fenntartó DIA a jövőben a São Paulo régióra kíván összpontosítani, ahol 244 üzletet működtet a továbbiakban.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >Brazília kávéexportja rekordszintre emelkedett
Brazília kávéexportja új mérföldköveket ért el az utóbbi hónapokban, amint…
Tovább olvasom >Tovább bővíti hálózatát Spanyolországban az Alcampo, az Eroski és a Consum
A teljes piac lassulása ellenére több kiskereskedő is fokozza az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >