Üzleteinek több mint felét bezárja a DIA Brazíliában
A spanyol élelmiszer-kereskedelmi csoport, a DIA 343 üzletét és három raktárát zárja be Brazíliában, miután a vállalat a kiélezett verseny kikényszerítette erőteljes promóciós költések okán a dél-amerikai országban negatív eredménnyel – 154 millió eurónyi veszteséggel – zárta a tavalyi évet.
A DIA értékesítéssel tervezi csökkenteni nettó pénzügyi adósságát, amely az előző évhez képest 22%-kal, 422 millió euróra csökkent 2023 végére. A cél az, hogy a csoport erőforrásait a jobb növekedési potenciállal rendelkező, jövedelmezőbb piacok, például Spanyolország és Argentína felé irányítsa – közölte a lánc a spanyol tőzsdefelügyeletnek, a CNMV-nek benyújtott bejelentésében.
A brazil piacra 2001-ben belépett és körülbelül 600 üzletet fenntartó DIA a jövőben a São Paulo régióra kíván összpontosítani, ahol 244 üzletet működtet a továbbiakban.
Kapcsolódó cikkeink
Egymillió új taggal bővült tavaly a DIA hűségprogramja
A spanyol DIA szupermarketlánc 2024-ben több mint egymillió új taggal…
Tovább olvasom >55 millió dollárt költ a brazil tejgyártásba a Lactalis
A francia Lactalis 55,3 millió dolláros (313 millió reálos) beruházással…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >