Üzemanyagkártya, az aduász
Az üzemanyagkártyák világa egyre nagyobb szerepet kap a modern vállalatok költséghatékonyságának és logisztikai menedzsmentjének optimalizálásában.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
Az FMCG-flották számára elengedhetetlen, hogy gyorsan, sorban állás nélkül tudják elvégezni a tankolást. Ebben segít a Shell kizárólag B2B partnerei számára júniusban bevezetett Shell MobilFizetés szolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr a Shell alkalmazás segítségével anélkül fizessen, hogy bemenne a shopba, és átadná üzemanyagkártyáját a pénztárnál.
A kisebb cégeknek kínált újdonság a Shell Fleet App, amelybe akár 10 üzemanyagkártya is regisztrálható, és „okos” megoldásként teljesen automatizált rendszert kínál az érdeklődéstől a pénzügyi minősítésen át az üzemanyagkártyák megrendeléséig és a számlák fizetéséig.
2022 óta 7 új Shell töltőállomás nyílt az országban, amelyek közül kettő, a mosonmagyaróvári és a becsehelyi kimondottan a teherszállítást kiszolgáló automata kútoszlopokkal rendelkezik, lehetővé téve a gyors, akár 15 percen belüli tankolást és az üzemanyagkártyás fizetést. A két automata töltőállomáson a Shell üzemanyagkártyával tankoló sofőröknek egy különleges ajánlattal kedveskedik a CRT-üzletág. Emellett már 41 Mobil Petrol kúton is tankolhatnak a kártyával rendelkező ügyfelek.
– A plug-in-hibrid és a teljesen elektromos járművek elterjedése miatt érezhetően növekszik az elektromos töltők iránti igény. A Shell Recharge töltőhálózata Magyarországon is folyamatosan bővül: jelenleg 47 helyszínen több mint 200 töltőpont üzemel, többnyire a Tesco-áruházak parkolóiban, valamint egyes Shell üzemanyag-állomásokon – tájékoztat Csabai Tamás, a Shell Fleet Solutions üzletágvezetője.
A flották sokat vezető sofőrjeit a minőségi üzemanyagok mellett a Shell Cafék frissítő kávé- és ételkínálatával várják, a munkából hétköznap hazatérők számára pedig a tankolás mellé gyors és kényelmes bevásárlási lehetőséget nyújtanak a benzinkutaknál található Tesco mini shopok, amelyekből országosan már 63 várja a vásárlókat.
Fenntartható megoldások
A fuvarozó cégek kiadásainak több mint 50%-át teszik ki a működéssel kapcsolatos ráfordítások, melyek közül az üzemanyagköltés a legjelentősebb.
– Jelenleg az ellenőrzött és biztonságos költés egyik leghatékonyabb eszköze az üzemanyagkártya-szolgáltatás igénybevétele, amely a kontrollált használat mellett számos pénzügyi előnyt is nyújt – avat be Kálmán László, az Eurowag W.A.G. payment solutions a.s. Magyarországért felelős igazgatója.
Halász Dávid, a vállalat alternatív üzemanyagokért felelős vezetője arról számol be, hogy tapasztalataik szerint egyre több a környezettudatos ügyfél, aki keresi a kereskedelmi közúti szállításból származó károsanyag-kibocsátás csökkentésének lehetőségeit. Úgy véli, a HVO 100 használata egyszerű opció számukra, mivel minden, legalább EURO 6-os dízelmotorral rendelkező gépjármű tankolhatja.
– Az Eurowag számára elsőrendű fókusz a fenntartható megközelítések támogatása, a HVO100 biztosításával elköteleztük magunkat egy zöldebb jövő mellett – emeli ki Halász Dávid, aki azt is elárulja, hogy Eurowag HVO100 bioüzemanyagtöltő-állomással Ausztriában, Szlovákiában és tavasz óta már Csehországban is találkozhatunk.
A HVO 100 mellett a többi alternatív üzemanyaggal is foglalkoznak, a bioLNG ellátás és az e-mobilitás támogatása a CRT szegmens számára is komoly hangsúlyt kap vállalatuk stratégiájában.
– Az Eurowag saját töltőállomásokkal és egy több mint 15 ezres partner-kúthálózattal – melyből 1500 alternatív üzemanyagot is kínál – teljes európai lefedettségben garantál versenyképes üzemanyagárakat. Elfogadói hálózatának keretében a fuvarozáshoz kapcsolódóan széles körű szolgáltatásokat tesz kedvezményesen elérhetővé, például szervizt, autómosást és parkolást – részletezi Kálmán László. //
Új, modern megjelenés
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát.
A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, mobilitás és életmód mindenki számára valósággá válhat.
A márka és a dizájn az OMV minden érintkezési pontján – a B2B (vállalatok közötti) és a fogyasztók felé irányuló kommunikációban is – teljesen megújul. Az új dizájnt fokozatosan vezetik be az OMV mintegy 1000 töltőállomásán, emellett az eMotion gyorsan bővülő elektromos töltőhálózatán is látható lesz. //
Kapcsolódó cikkeink
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >