UTZ – Good Inside programot indít a Bonbonetti Csoport a fenntartható fejlődésért
A Bonbonetti Csoport még 2011-ben megkezdi az ún. ’UTZ-Good Inside’ –tanúsítvánnyal ellátott termékek gyártását.
Az’ UTZ Good Inside’ program – hasonlóan a ’fair trade’ kezdeményezéshez – a kakaó termesztés fenntarthatóságát hivatott biztosítani a termelés színvonalának, minőségének és hatékonyságának javítása révén. A program megalkotóinak meggyőződése, hogy a fejlődő országokat sújtó szegénységét felszámolni a leghatékonyabban úgy lehet, ha azok mezőgazdasági tevékenységét fejlesztjük és erősítjük, mégpedig fenntartható módon.
A cél olyan ellátási láncok kialakítása a termelők és a vevők között, melyek hosszú távon biztosítanak piacot és stabil jövedelmet az előbbiek, megbízható, egyenletes minőségű ellátást az utóbbiak számára.
A programban résztvevő szervezetek ehhez járulnak hozzá többek között az általuk befizetett éves tagsági díj formájában, cserébe biztosak lehetnek abban, hogy az általuk felhasznált kakaó, illetve az abból készült termékek egy átlátható, transzparens ellátási láncból érkeznek, ahol a lánc elején álló termelők folyamatos képzésben, anyagi és szakmai támogatásban részesülnek.
A Bonbonetti Csoport a tanúsítvánnyal ellátott termékek bevezetését még idén megkezdi, mégpedig a már-már hungaricumnak számító konyakmeggy Hollandiába történő exportálásával.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >