UTZ – Good Inside programot indít a Bonbonetti Csoport a fenntartható fejlődésért
A Bonbonetti Csoport még 2011-ben megkezdi az ún. ’UTZ-Good Inside’ –tanúsítvánnyal ellátott termékek gyártását.
Az’ UTZ Good Inside’ program – hasonlóan a ’fair trade’ kezdeményezéshez – a kakaó termesztés fenntarthatóságát hivatott biztosítani a termelés színvonalának, minőségének és hatékonyságának javítása révén. A program megalkotóinak meggyőződése, hogy a fejlődő országokat sújtó szegénységét felszámolni a leghatékonyabban úgy lehet, ha azok mezőgazdasági tevékenységét fejlesztjük és erősítjük, mégpedig fenntartható módon.
A cél olyan ellátási láncok kialakítása a termelők és a vevők között, melyek hosszú távon biztosítanak piacot és stabil jövedelmet az előbbiek, megbízható, egyenletes minőségű ellátást az utóbbiak számára.
A programban résztvevő szervezetek ehhez járulnak hozzá többek között az általuk befizetett éves tagsági díj formájában, cserébe biztosak lehetnek abban, hogy az általuk felhasznált kakaó, illetve az abból készült termékek egy átlátható, transzparens ellátási láncból érkeznek, ahol a lánc elején álló termelők folyamatos képzésben, anyagi és szakmai támogatásban részesülnek.
A Bonbonetti Csoport a tanúsítvánnyal ellátott termékek bevezetését még idén megkezdi, mégpedig a már-már hungaricumnak számító konyakmeggy Hollandiába történő exportálásával.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >