Úttörő kezdeményezésnek nyitottak utat a génbankból kiszabadított paradicsomok
Diadalmenetben hódítják meg a gasztrovilágot az ÖMKi génbankból kiszabadított, különleges ízvilágú paradicsom tájfajtái, amelyek egy új, fenntartható szellemiség elterjedésének is utat nyitottak a hazai gasztronómiában.
A tájfajták két éve a Bocuse d’Or nyertes séfpárosa, Szulló Szabina és Széll Tamás, tavaly pedig az ország egyik legnépszerűbb gasztrobloggere, Havas Dóra konyhájában bizonyítottak – a Lila Füge brand alapítója az ÖMKi tájfajta paradicsomok nagykövete is lett. Az idén a Dining Guide Év Étterme Fenntarthatósági Díjjal is elismert őrségi Pajta Bisztró séfje, Farkas Richárd negyven palánta örökbefogadásával vállalta az ÖMKi tájfajta paradicsomok nagykövete címet. A 2020-as szüret megkoronázásaként a két nagykövet az ÖMKi felkérésére közösen mutatta be a különböző öko tájfajtákban rejlő egyedi gasztronómiai lehetőségeket, és az ÖMKi ajánlására Magyarországon elsőként csatlakoztak egy úttörő nemzetközi kezdeményezéshez. A Séfek a Fenntartható Fejlődésért Kiáltvány séfek összefogásán keresztül – itthon a Felelős Gasztrohős Alapítvány koordinálásában – egy fenntarthatóbb élelmezési rendszer elősegítését szorgalmazza világszerte. „Minden tájfajta más ízvilággal, kibontakoztatható lehetőséggel kecsegtet. Jusson el minél többekhez az ismeret! A fenntartható szemlélet melletti elköteleződés nem csak jövőbe mutató: segít újra felfedezni elfelejtett gasztronómiai kincseinket” – indokolta csatlakozását Farkas Richárd. „Nagyanyáink pontosan tudták, bizonyos hazai zöldség- és gyümölcsfajták mire alkalmasak. Fontos újra magunkévá tenni ezt a tudást, hiszen minden kiváló fogás kulcsa a jól megválasztott, minőségi alapanyag” – tette hozzá Havas Dóra.
A nagy sikerre való tekintettel az ÖMKi 2021 tavaszán az idei mennyiség két és félszeresét, összesen 20.000 tájfajta paradicsom palántát juttat el forgalmazókon és átvételi pontokon keresztül az érdeklődőkhöz.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a paradicsomok lettek olcsóbbak
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a magyarok egyik…
Tovább olvasom >Új tájfajta paradicsom került a Lidl polcaira – a Herencsényi palánták a biodiverzitásért
A tájfajták sokszínűsége kulcsszerepet játszik a folyamatosan változó környezethez, időjáráshoz…
Tovább olvasom >Változik a snackparadicsom-szegmens is
A világpiacon egyre meghatározóbb szereplővé válik a marokkói paradicsom, különösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >