Úttörő kezdeményezésnek nyitottak utat a génbankból kiszabadított paradicsomok
Diadalmenetben hódítják meg a gasztrovilágot az ÖMKi génbankból kiszabadított, különleges ízvilágú paradicsom tájfajtái, amelyek egy új, fenntartható szellemiség elterjedésének is utat nyitottak a hazai gasztronómiában.
A tájfajták két éve a Bocuse d’Or nyertes séfpárosa, Szulló Szabina és Széll Tamás, tavaly pedig az ország egyik legnépszerűbb gasztrobloggere, Havas Dóra konyhájában bizonyítottak – a Lila Füge brand alapítója az ÖMKi tájfajta paradicsomok nagykövete is lett. Az idén a Dining Guide Év Étterme Fenntarthatósági Díjjal is elismert őrségi Pajta Bisztró séfje, Farkas Richárd negyven palánta örökbefogadásával vállalta az ÖMKi tájfajta paradicsomok nagykövete címet. A 2020-as szüret megkoronázásaként a két nagykövet az ÖMKi felkérésére közösen mutatta be a különböző öko tájfajtákban rejlő egyedi gasztronómiai lehetőségeket, és az ÖMKi ajánlására Magyarországon elsőként csatlakoztak egy úttörő nemzetközi kezdeményezéshez. A Séfek a Fenntartható Fejlődésért Kiáltvány séfek összefogásán keresztül – itthon a Felelős Gasztrohős Alapítvány koordinálásában – egy fenntarthatóbb élelmezési rendszer elősegítését szorgalmazza világszerte. „Minden tájfajta más ízvilággal, kibontakoztatható lehetőséggel kecsegtet. Jusson el minél többekhez az ismeret! A fenntartható szemlélet melletti elköteleződés nem csak jövőbe mutató: segít újra felfedezni elfelejtett gasztronómiai kincseinket” – indokolta csatlakozását Farkas Richárd. „Nagyanyáink pontosan tudták, bizonyos hazai zöldség- és gyümölcsfajták mire alkalmasak. Fontos újra magunkévá tenni ezt a tudást, hiszen minden kiváló fogás kulcsa a jól megválasztott, minőségi alapanyag” – tette hozzá Havas Dóra.
A nagy sikerre való tekintettel az ÖMKi 2021 tavaszán az idei mennyiség két és félszeresét, összesen 20.000 tájfajta paradicsom palántát juttat el forgalmazókon és átvételi pontokon keresztül az érdeklődőkhöz.
Kapcsolódó cikkeink
Ma már a lecsó sem a régi – brutálisan megdrágult a klasszikus magyar étel
Négy év alatt közel másfélszeresére nőtt a klasszikus magyar lecsó…
Tovább olvasom >Árzuhanás a paradicsomválasztékban és bőséges jégkrémkínálat a PENNY-ben
A nyár beköszöntével a PENNY szezonális termékekkel és árcsökkentésekkel várja…
Tovább olvasom >Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a paradicsomok lettek olcsóbbak
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a magyarok egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >