Útra kelt a Fröccsbusz
A Közösségi Bormarketing Alap megbízásából a kiváló hazai borokból készült fröccs népszerűsítése érdekében július elején indította útjára Hajós András „fröccsmester” a Fröccsbuszt, amely kéthónapos, közel kétezer kilométeres túrát tett az országban, érintve számos fesztivált, rendezvényt, népszerűsítve a kultikus magyar italt.A fröccsmester Hajós szerint a hazai borsznobizmus és álszakértők ellen eredményesen küzdhetünk, ha jóféle fröccsöt iszunk, és mint kiváló hungarikumot külföldi vendégeinkkel is megismertetjük.
Magyarország kultuszitalának is nevezik a fröccsöt, hiszen anno a jómódú polgárok és az egyszerű néprétegek is szívesen fogyasztották. A tradicionális szódavízből és jó borból készített fröccs fogyasztásának sajátságos kultúrája alakult ki nálunk.
Más-más néven nevezik a bor és a szóda különböző arányú keverékét; a „szakirodalom” szerint félszáznál is több fröccsfajta létezik.
A fröccs nagy élvezeti értékkel rendelkező, a hazai gasztronómiai tradíciókba illeszkedő, egyszerűen keverhető „koktél” – érdemes tudatosan menedzselni, hogy visszanyerjen valamit abból a népszerűségből, amelyet egészen a legutóbbi évtizedekig élvezett. A fröccs el tudja játszani azt a szerepet, amit a rosé és/vagy a magas habzóborkultúrák frizzantéi, hiszen szódavíz és bor elegye. Alacsony alkoholtartalmú, ideális nyári üdítő, élettani hatásai állítólag jóval kedvezőbbek, mint a tiszta boréi és magasabb savtartalmú borból és szénsavval dúsított vízből álló keverékként jól felveszi a harcot a zsírosabb ételekkel is.
A fröccs elvileg bármilyen borból készíthető, leginkább fanyar savú, nem túl karakteres fehérborból készül: ezek többnyire reduktív típusú borok, tehát amelyek nem igényelnek hosszas hordós érlelést. Népszerűségére jellemző, hogy Európa néhány országában RTD-kiszerelésben árusítják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >