Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a Wish e-kereskedelmi piactérrel szemben
Megvizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy teljesítette-e a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piactere, a Wish a 2023-ban tett vállalásait.
A versenyhatóság hétfői közleményében jelezte: a kaliforniai központú platform üzemeltetői a korábbi versenyfelügyeleti eljárás során komplex jóvátételi csomagot ajánlottak fel, egyebek mellett mintegy 100-150 ezer magyar vásárló pénzügyi kompenzálását vállalták, hogy elkerülhessék a bírságot.
A GVH 2023 februárjában zárta le vizsgálatát a Wish működtetőivel szemben. Az eljárás azért indult, mert a platform üzemeltetői valószínűsíthetően nem az elvárható szakmai gondossággal jártak el a Wish piactér ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatának kialakítása és ellenőrzése során.
A GVH gyanúja szerint a piactéren áruló kereskedők bizonyos árai valótlanok lehettek, egyes termékeket irreálisan nagy kedvezménnyel és hamis állításokkal hirdettek, a fogyasztókat pedig visszaszámláló óra sürgette egyes „azonnali ajánlatok” elfogadására.
A platform kaliforniai központú és európai, Hollandiában bejegyzett működtetői az eljárás során komplex jóvátételi csomagot ajánlottak fel a kifogásolható gyakorlatok orvoslására.
A Wish a többi között vállalta, hogy 1500 forintos jóvátételt (kreditjóváírást) kap minden magyar felhasználó, aki az azonnali ajánlatra kattintva vásárolt a platformon 2021-ben. A jóvátétel mintegy 100-150 ezer fogyasztót érintett.
A cégek emellett vállalták, hogy fogyasztói tudatosságot erősítő kampányt indítanak, valamint a korábbiaknál hatékonyabb, független auditálással igazolt intézkedéseket vezetnek be a piacterükön áruló kereskedők ellenőrzésére.
A vállalkozások vállalták továbbá azt is, hogy nem alkalmazzák a GVH által kifogásolt árengedmény-feltüntetési gyakorlatot és „azonnali ajánlataikat”.
A versenyhivatal kiemelte: minden esetben részletesen, utóvizsgálat elrendelésével vizsgálják a cégek által felajánlott és a GVH által kötelezővé tett vállalások teljesítését.
Az előírt kötelezettségeket pontosan és maradéktalanul kell teljesíteni, valamint megfelelően és határidőn belül kell igazolni. Hiányos teljesítés vagy elmaradt igazolás esetén a GVH Versenytanácsa akár jelentős bírságot is kiszabhat az érintett vállalkozásra.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH a karácsonyi időszakban is a körültekintő vásárlásra hívja fel a fogyasztók figyelmét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hogyan induljunk el, ha még nem vagyunk jelen az internetes kereskedelemben?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megerősítette együttműködését a GVH és a Görög Versenyhatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A jövő vásárlója 2025-ben: az ár és a kényelem mindenek felett
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szakmai díjeső a SPAR Magyarországnál: fenntarthatósági, kereskedelmi és kommunikációs elismerések
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

