Utazok.hu: már minden második utazó online foglal szállást
Az utazok.hu becslése szerint a mintegy 60 milliárd forintos teljes belföldi szállásdíj-bevétel felét az online szállásközvetítők generálják, ami jelentősen hozzájárul a magyar turisztikai piac évi várható 8-10 százalékos növekedéséhez.
Az online szakportál legfrissebb felmérésének eredményét pénteken juttatta el az MTI-nek, a közleményben Szennay Andrást, az utazok.hu csoport ügyvezető igazgatója kifejtette: évről-évre nő az online szállásközvetítők szerepe a belföldi turisztikai piac növekedésében. A trend idén sem változik, így a 8-10 százalékos várható növekedés nagy részét ez a szegmens fogja generálni. Hozzátette, hogy a hazai felhasználók is bátran és tudatosan használják ki az online foglalás előnyeit és kényelmi szolgáltatásait. A növekedésre még mindig van lehetőség, tapasztalataik alapján sokan csak informálódnak a neten, de a foglalást vagy fizetést még közvetlenül intézik.
A Magyar Turizmus (MT) Zrt. arról tájékoztatott, hogy rekordévet zárt 2014-ben a turizmus Magyarországon: a kereskedelmi szálláshelyek 2014-ben összességében több mint 9,5 millió vendéget fogadtak, a vendégéjszakák száma pedig csaknem elérte a 24,2 milliót, a 2013-as közel 23 milliós vendégszámot túlszárnyalva.
Hozzátették: egyre többen választják az online foglalási rendszereket, a kor igényeivel lépést tartva egyre több szolgáltató, közterület és attrakció próbál meg megfelelni az internetezők igényeinek, megkönnyíteni a turisztikai döntéseiket.
Az utazok.hu idén harmadik alkalommal gyűjtötte össze Magyarország legjobb és legnépszerűbb szállodáit, a különböző kategóriákban összesen mintegy 50 ezer szavazat érkezett a szálláshelyekre. Az Aranycsengő díjat a fődíj mellett öt kategóriában osztják ki.
A legjobb szállás 2015-ben az utazók véleménye alapján a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, a tavalyi győztes sümegi Hotel Kapitány Wellness és a mátraházi Residence Ózon superior Conference & Wellness Hotel előtt. A legromantikusabb szálláshely idén a párban utazók szavazatai alapján az egerszalóki Mesés Shiraz Wellness&Tréning Hotel lett, az év családbarát szálláshelye címet idén – ahogy tavaly is – a sümegi Hotel Kapitány Wellness nyerte. Az idősebb generáció által leginkább kedvelt szálláshely az egri Hotel Eger&Park lett, a legbarátságosabb kategória nyertese a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa. A legjobb ár-érték arányú kategória győztese pedig a tengelici Hotel Orchidea. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >