Hasznos és praktikus reklámajándékok
A standok elmaradhatatlan kellékei a szóróajándékok, melyek a kiállítás után is felidézik a látogatókban, partnerekben a céget.
Az Absolut Gift tapasztalatai szerint az elmúlt időszakban inkább az volt a jellemző, hogy egy adott budgetet átgondoltabban, hasznosabban költöttek el az ügyfeleik.
– Szórótermékeknél a kisebb, de jobban emblémázható termékeket vásárolják a partnerek, olyanokat, melyek nemcsak a dekoráció szerepét töltik be, hanem valamilyen használati értékkel is rendelkeznek. Nem promóciós vásárlások esetén továbbra is fontos szempont, hogy a termék funkcióval bírjon, hasznos legyen, azonban itt nagyobb hangsúlyt fektetnek a megbízhatóságra és a minőségre. Jellemzően kevesebb, de nagyobb értékű terméket vásárolnak ilyenkor. Idén is slágertermék a powerbank, mely hasznos kiegészítője lehet akár a mindennapjainknak, akár a nyaralásunknak is. Karácsony, illetve az év vége közeledtével ismételten előtérbe kerülnek az egyedi megoldások. Sokkal inkább keresettek azok a termékek, ahol a standard cikkeket kiegészítik vagy felváltják a kreatív ötletek. – mondja Sauer Győző. az Absolut Gift Kft. értékesítési igazgatója.
A GOLDING Reklámajándék Kft.-nél azt tapasztalják, hogy a pendrive és a powerbank mellett év végén robbantak be a katalógusokba a VR-szemüvegek, a filléres fajtától egészen a fejre rögzíthető típusokig.
– Kutatások szerint a reklámajándék-piac forgalmának 20%-át továbbra is az írószerek adják. A felhasználók 79%-a használ olyan írószert, melyet reklámajándékként kapott (PPAI-kutatás). Egy kutatás szerint a felhasználók nagy valószínűséggel tartanak meg hasznosnak ítélt ajándékokat. A hasznossággal egyforma arányban játszik szerepet az ajándék megtartásában a design (42%), és ezzel majdnem azonos értéket képvisel az, hogy egy ajándékot mennyire ítélnek meg „örömmel birtokoltként” (41%) (Advertising Specialty Institute kutatás). A hasznosság elvét támasztja alá az az adat is, hogy az emberek 91%-ának van a konyhájában reklámcéllal feliratozott eszköz (PPAI-kutatás). Ezért azt tanácsoljuk az ügyfeleinknek, hogy ezeket a szempontokat vegyék figyelembe az ajándék kiválasztásának latolgatásakor – húzza alá Váradi Éva, beszerzési és marketingigazgató.
A faliórák és giccses dolgok kora lejárt. A Present Store-nál szintén azon a véleményen vannak, hogy sokkal fontosabb már a termékek használati értéke, praktikussága, főként olyan termékekre esik a választás, melyeket a vevők, a kliensek használnak is, akár nap mint nap.
– Népszerűek az elektronikai cikkek, azon belül az usb-k és a powerbankok, de szerepelnek mellettük a még mindig klasszikusnak számító termékek, amelyek elengedhetetlenek egy egységes céges arculathoz, mint például a toll, jegyzetfüzet, ruházat, esernyő stb. Az ajándéktárgypiacon, a promóciós termékek esetében megjelentek új, vidámabb és figyelemfelkeltőbb színek, és ez a trend tovább folytatódik a jövőben is. Ebben az iparágban sok designer dolgozik azon, hogy a mai kornak megfelelő termékeket fejlesszenek ki, és kínálják azt a piac szereplői számára – osztja meg tapasztalatait Keresztesi Ferenc cégvezető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >