Hasznos és praktikus reklámajándékok
A standok elmaradhatatlan kellékei a szóróajándékok, melyek a kiállítás után is felidézik a látogatókban, partnerekben a céget.
Az Absolut Gift tapasztalatai szerint az elmúlt időszakban inkább az volt a jellemző, hogy egy adott budgetet átgondoltabban, hasznosabban költöttek el az ügyfeleik.
– Szórótermékeknél a kisebb, de jobban emblémázható termékeket vásárolják a partnerek, olyanokat, melyek nemcsak a dekoráció szerepét töltik be, hanem valamilyen használati értékkel is rendelkeznek. Nem promóciós vásárlások esetén továbbra is fontos szempont, hogy a termék funkcióval bírjon, hasznos legyen, azonban itt nagyobb hangsúlyt fektetnek a megbízhatóságra és a minőségre. Jellemzően kevesebb, de nagyobb értékű terméket vásárolnak ilyenkor. Idén is slágertermék a powerbank, mely hasznos kiegészítője lehet akár a mindennapjainknak, akár a nyaralásunknak is. Karácsony, illetve az év vége közeledtével ismételten előtérbe kerülnek az egyedi megoldások. Sokkal inkább keresettek azok a termékek, ahol a standard cikkeket kiegészítik vagy felváltják a kreatív ötletek. – mondja Sauer Győző. az Absolut Gift Kft. értékesítési igazgatója.
A GOLDING Reklámajándék Kft.-nél azt tapasztalják, hogy a pendrive és a powerbank mellett év végén robbantak be a katalógusokba a VR-szemüvegek, a filléres fajtától egészen a fejre rögzíthető típusokig.
– Kutatások szerint a reklámajándék-piac forgalmának 20%-át továbbra is az írószerek adják. A felhasználók 79%-a használ olyan írószert, melyet reklámajándékként kapott (PPAI-kutatás). Egy kutatás szerint a felhasználók nagy valószínűséggel tartanak meg hasznosnak ítélt ajándékokat. A hasznossággal egyforma arányban játszik szerepet az ajándék megtartásában a design (42%), és ezzel majdnem azonos értéket képvisel az, hogy egy ajándékot mennyire ítélnek meg „örömmel birtokoltként” (41%) (Advertising Specialty Institute kutatás). A hasznosság elvét támasztja alá az az adat is, hogy az emberek 91%-ának van a konyhájában reklámcéllal feliratozott eszköz (PPAI-kutatás). Ezért azt tanácsoljuk az ügyfeleinknek, hogy ezeket a szempontokat vegyék figyelembe az ajándék kiválasztásának latolgatásakor – húzza alá Váradi Éva, beszerzési és marketingigazgató.
A faliórák és giccses dolgok kora lejárt. A Present Store-nál szintén azon a véleményen vannak, hogy sokkal fontosabb már a termékek használati értéke, praktikussága, főként olyan termékekre esik a választás, melyeket a vevők, a kliensek használnak is, akár nap mint nap.
– Népszerűek az elektronikai cikkek, azon belül az usb-k és a powerbankok, de szerepelnek mellettük a még mindig klasszikusnak számító termékek, amelyek elengedhetetlenek egy egységes céges arculathoz, mint például a toll, jegyzetfüzet, ruházat, esernyő stb. Az ajándéktárgypiacon, a promóciós termékek esetében megjelentek új, vidámabb és figyelemfelkeltőbb színek, és ez a trend tovább folytatódik a jövőben is. Ebben az iparágban sok designer dolgozik azon, hogy a mai kornak megfelelő termékeket fejlesszenek ki, és kínálják azt a piac szereplői számára – osztja meg tapasztalatait Keresztesi Ferenc cégvezető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >