Egyre népszerűbbek a használt autók
2017. január 1-én befejeződött a Banif és a Cofidis fúziója, aminek köszönhetően a francia hátterű vállalat 2017-re az egyik legszélesebb kínálattal rendelkező pénzintézetté vált a fogyasztási hitelezés terén.
A cég által készített közel 70 autókereskedés közreműködésével és a lakosság körében végzett felmérés szerint 2017 a használt autók éve lesz. Míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig a lakosság 2017-es terveiben közel kétszer annyi autó szerepel (14%). Elsősorban az idősebb gépjárművek lesznek mozgásban, a legtöbben az 5-10 éves (41%), vagy a 10-15 éves (33%) kocsikat keresik, jellemzően 500 ezer és 1 millió Ft értékben. A márkák tekintetében a népszerűségi lista élén ketten állnak: a Suzuki és az Opel, őket követi a Volkswagen és a Ford. Bár a felmérés a lakosságra fókuszált, Holló Bence a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezetője a cég sajtótájékoztatóján elmondta, hogy tapasztalataik alapján magánvállalkozók és KKV-k is egyre gyakrabban döntenek használt autó vásárlása mellett:
– A Banif Plus Bank Zrt. beolvadásának véglegesítésével az elmúlt években tapasztalt növekedés megőrzése a cél, ráadásul a közeljövőben egy fedezet nélküli autófinanszírozási hiteltermék bevezetését is tervezzük, ami reményeink szerint a Fapados Hitelhez hasonló innovatív konstrukcióként azonnal úttörő szerepbe helyez minket.
Cofidis Használtautó Körképből az is kiderült, a többség (87%) számára nem fontos, ha gépjármű külföldről importált. Viszont az autóvásárlásban érintettek közel fele leginkább a hazai és a magánszemély által kínált autókat kedveli. A magyarok elsősorban az autó árát, a futott kilométerek számát és műszaki állapotát tartják fontosnak a választáskor, míg az autó színe, illetve az, hogy magánszemély vagy kereskedő árulja-e a gépjárművet, nem tűnik lényeges szempontnak.
Kapcsolódó cikkeink
Havi 12 ezer forintot költenek a magyarok kutyájuk etetésére
Egy kutya etetése havonta átlagosan mintegy 12 ezer forintba kerül;…
Tovább olvasom >Cofidis: közel 20 százalékkal többet szánnak az idei karácsonyra a magyarok
Ünnepi kiadásokra átlagosan 118 ezer forintot terveznek költeni az idén…
Tovább olvasom >A Cofidis Magyarország a H2Offices-be költözik
A magyar fogyasztói hitelpiac egyik vezető szereplője, a Cofidis Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >