USA: túlmutat a jövedelmi szinteken a saját márkák kedveltsége

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 03. 09:33
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Alvarez & Marsal friss felmérése szerint az amerikai háztartások egyre nagyobb arányban választják az áruházak saját márkás élelmiszereit – még a 100 ezer dollár feletti jövedelemmel rendelkezők is.

A tanácsadó cég 2025 őszén készült fogyasztói bizalmat felmérő kutatása kimutatta: bár a magasabb jövedelműek pénzügyi biztonságérzete nőtt, tudatosabban költekeznek, és gyakrabban vásárolnak olcsóbb üzletekben.

A vizsgált 12 kategória közül egyedül az élelmiszerek esetében jelezték a fogyasztók, hogy a következő három hónapban növelni fogják költéseiket. A 100 ezer dollár feletti jövedelműek 82%-a gyakrabban választ saját márkás terméket, több mint felük „nagyon gyakran” vásárol ilyen árut, míg az alacsonyabb jövedelműeknél ez az arány 42%.

A felmérés szerint a közepes és alacsonyabb jövedelműek „óvatos optimizmussal” tekintenek anyagi helyzetükre, míg a tehetősebbek egyszerre mutatnak hajlandóságot többet költeni és spórolni. Chad Lusk, az Alvarez & Marsal vezetője szerint a fogyasztók felelősebben mérlegelik, hol vásárolnak, milyen márkát választanak, és milyen gyakran engednek meg maguknak drágább termékeket.

A válaszadók 68%-a úgy véli, hogy a saját márkás élelmiszerek minősége legalább olyan jó, mint a nagy márkáké, sőt sokan a bolti elérhetőséget is megbízhatóbbnak tartják. A diszkontláncok vonzereje minden jövedelmi szinten nő: kétharmad szerint kínálatuk és minőségük összevethető a hagyományos üzletekével.

A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók több mint egynegyede többet költ majd élelmiszerre az elkövetkező hónapokban. Ugyanakkor a vámok és importterhek sokak számára komoly stresszforrást jelentenek, különösen a magasabb jövedelműek körében.

Kapcsolódó cikkeink