USA: túlmutat a jövedelmi szinteken a saját márkák kedveltsége
Az Alvarez & Marsal friss felmérése szerint az amerikai háztartások egyre nagyobb arányban választják az áruházak saját márkás élelmiszereit – még a 100 ezer dollár feletti jövedelemmel rendelkezők is.
A tanácsadó cég 2025 őszén készült fogyasztói bizalmat felmérő kutatása kimutatta: bár a magasabb jövedelműek pénzügyi biztonságérzete nőtt, tudatosabban költekeznek, és gyakrabban vásárolnak olcsóbb üzletekben.
A vizsgált 12 kategória közül egyedül az élelmiszerek esetében jelezték a fogyasztók, hogy a következő három hónapban növelni fogják költéseiket. A 100 ezer dollár feletti jövedelműek 82%-a gyakrabban választ saját márkás terméket, több mint felük „nagyon gyakran” vásárol ilyen árut, míg az alacsonyabb jövedelműeknél ez az arány 42%.
A felmérés szerint a közepes és alacsonyabb jövedelműek „óvatos optimizmussal” tekintenek anyagi helyzetükre, míg a tehetősebbek egyszerre mutatnak hajlandóságot többet költeni és spórolni. Chad Lusk, az Alvarez & Marsal vezetője szerint a fogyasztók felelősebben mérlegelik, hol vásárolnak, milyen márkát választanak, és milyen gyakran engednek meg maguknak drágább termékeket.
A válaszadók 68%-a úgy véli, hogy a saját márkás élelmiszerek minősége legalább olyan jó, mint a nagy márkáké, sőt sokan a bolti elérhetőséget is megbízhatóbbnak tartják. A diszkontláncok vonzereje minden jövedelmi szinten nő: kétharmad szerint kínálatuk és minőségük összevethető a hagyományos üzletekével.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók több mint egynegyede többet költ majd élelmiszerre az elkövetkező hónapokban. Ugyanakkor a vámok és importterhek sokak számára komoly stresszforrást jelentenek, különösen a magasabb jövedelműek körében.
Kapcsolódó cikkeink
140 millió euróból alakítja át spanyolországi jégkrémgyárát a Ferrero
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AI a vállalkozásokban: nem az érdeklődés, hanem az útmutatás hiánya az akadály
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Világszerte tízből heten tartanak az élelmiszerek további drágulásától
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megízlelhető csomagolópapírt mutatott be a brit Aldi
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >140 millió euróból alakítja át spanyolországi jégkrémgyárát a Ferrero
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Költési trendek az ünnepi szezonban: a megfizethető ajándékok, az élmények és a prémium élelmiszerek kerülnek előtérbe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

