USA: tavaly minden háztartás vásárolt saját márkás élelmiszert
A Numerator frissített Private Label Trends Tracker felmérése szerint az elmúlt 12 hónapban szinte minden amerikai háztartás vásárolt saját márkás termékeket az élelmiszer, az egészség és szépség, a háztartás, valamint az otthon és kert kategóriákban. A saját márkás termékek az összes eladott mennyiség 24%-át tették ki a tíz fő termékkörben.
A fogyasztók közel fele (43%) azért vásárol sajátmárkás termékeket, hogy pénzt takarítson meg, de nem mindegyikük van meggyőződve arról, hogy ezek a termékek ugyanolyan minőségűek, mint a márkás változatok. 58% szerint a sajátmárkás termékek ár-érték arányban átlagon felüli értéket kínálnak, de háromból csak egy válaszadó (29%) gondolja úgy, hogy ugyanolyan jók, mint a márkás termékek.
A 10 fő termékcsoportban a darabszámos eladás közel negyedét (24%) adták a saját márkák – az élelmiszerek esetében ez 23,8%, a babatermékeknél 22,7%, a kisállat kategóriában 17,6%, a szépség és egészség kategóriában pedig 17,4%.
Az elmúlt évben szinte minden amerikai háztartás vásárolt sajátmárkás terméket. Saját márkás élelmiszert az összes háztartás vásárolt az elmúlt 12 hónapban, amelyet penetrációt tekintve a szépség és egészség (99,2%), a háztartási cikkek (98,9%), valamint az otthon és kert (97,6%) termékcsoportok követik. A legnagyobb változás az otthon és kert (-2,8% HHP vs. YA), valamint az elektronikai (-1,8% HHP) termékkörben volt látható.
A 20 legnagyobb amerikai kiskereskedő közül az Aldi és a Trader Joe’s támaszkodik leginkább a sajátmárkás termékekre, saját márkáik a teljes értékesítési volumenük 80%, illetve 69%-át adja. A Costco (34%), a Sam’s Club (33%), a HEB (33%), a Walmart (30%), a Dollar Tree (29%), a Lowe’s (28%) és a Kroger (27%) mennyiségi értékesítésének több mint egynegyede szintén a saját márkás termékekből származik, míg az Amazonon ugyanez az arány 3%.
A versenyt a Walmart saját márkái uralják: a kereskedő öt saját márkájának (Great Value, Equate, Mainstays, Marketside, Freshness Guaranteed) a penetrációja haladta meg tavaly az 50%-ot. A 10 legelterjedtebb saját márkák listáját Dollar Tree, az Aldi, a Target és a Costco zárta teszi teljessé.
Supermarket News
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >