USA: sok fogyasztó nincs tisztában az „organikus” minősítés jelentésével
Az élelmiszerek csomagolásán megjelenő számos jelölés csökkentheti az USDA által kiadott organikus minősítés értékét – állítja Tom Chapman, az amerikai Organic Trade Association (OTA) társigazgatója.
Az OTA és az Euromonitor International 2024 októberében az élelmiszercímkékkel kapcsolatban végzett kutatása szerint bár az amerikai fogyasztók többsége ismeri a „helyi”, „természetes” és „organikus” jelzéseket, gyakran nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az olyan állításoknak, mint „mentes” és „antibiotikum nélkül nevelt”, mint az „organikus” minősítésnek.
A több mint 2500 fő bevonásával készült felmérés rávilágított arra, hogy sok vásárló nincs tisztában azzal, hogy az organikus minősítés eleve kizárja a szintetikus hormonok, antibiotikumok, GMO-k és szintetikus növényvédő szerek alkalmazását. Az organikus termékek egészségügyi előnyeit a fogyasztók fontosabbnak tartják a környezeti előnyöknél, különösen a fiatalabb generációk körében.
A kutatás megállapította, hogy a Gen Z tagjai minden jövedelmi szinten hajlandóak többet fizetni az organikus termékekért, és az ő vásárlásaik a piac fő mozgatórugói. Az amerikai fogyasztók körében az USDA organikus címkéje minősül a legmegbízhatóbb (74%) és legismertebb (60%) jelölésnek. Az eredmények alapján kiemelkedő lehetőség rejlik a szektor számára a fogyasztók szélesebb körű tájékoztatásában arról, mit is jelent pontosan az organikus minősítés és milyen előnyöket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >