USA: sok fogyasztó nincs tisztában az „organikus” minősítés jelentésével
Az élelmiszerek csomagolásán megjelenő számos jelölés csökkentheti az USDA által kiadott organikus minősítés értékét – állítja Tom Chapman, az amerikai Organic Trade Association (OTA) társigazgatója.
Az OTA és az Euromonitor International 2024 októberében az élelmiszercímkékkel kapcsolatban végzett kutatása szerint bár az amerikai fogyasztók többsége ismeri a „helyi”, „természetes” és „organikus” jelzéseket, gyakran nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az olyan állításoknak, mint „mentes” és „antibiotikum nélkül nevelt”, mint az „organikus” minősítésnek.
A több mint 2500 fő bevonásával készült felmérés rávilágított arra, hogy sok vásárló nincs tisztában azzal, hogy az organikus minősítés eleve kizárja a szintetikus hormonok, antibiotikumok, GMO-k és szintetikus növényvédő szerek alkalmazását. Az organikus termékek egészségügyi előnyeit a fogyasztók fontosabbnak tartják a környezeti előnyöknél, különösen a fiatalabb generációk körében.
A kutatás megállapította, hogy a Gen Z tagjai minden jövedelmi szinten hajlandóak többet fizetni az organikus termékekért, és az ő vásárlásaik a piac fő mozgatórugói. Az amerikai fogyasztók körében az USDA organikus címkéje minősül a legmegbízhatóbb (74%) és legismertebb (60%) jelölésnek. Az eredmények alapján kiemelkedő lehetőség rejlik a szektor számára a fogyasztók szélesebb körű tájékoztatásában arról, mit is jelent pontosan az organikus minősítés és milyen előnyöket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >