USA: sok fogyasztó nincs tisztában az „organikus” minősítés jelentésével
Az élelmiszerek csomagolásán megjelenő számos jelölés csökkentheti az USDA által kiadott organikus minősítés értékét – állítja Tom Chapman, az amerikai Organic Trade Association (OTA) társigazgatója.
Az OTA és az Euromonitor International 2024 októberében az élelmiszercímkékkel kapcsolatban végzett kutatása szerint bár az amerikai fogyasztók többsége ismeri a „helyi”, „természetes” és „organikus” jelzéseket, gyakran nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az olyan állításoknak, mint „mentes” és „antibiotikum nélkül nevelt”, mint az „organikus” minősítésnek.
A több mint 2500 fő bevonásával készült felmérés rávilágított arra, hogy sok vásárló nincs tisztában azzal, hogy az organikus minősítés eleve kizárja a szintetikus hormonok, antibiotikumok, GMO-k és szintetikus növényvédő szerek alkalmazását. Az organikus termékek egészségügyi előnyeit a fogyasztók fontosabbnak tartják a környezeti előnyöknél, különösen a fiatalabb generációk körében.
A kutatás megállapította, hogy a Gen Z tagjai minden jövedelmi szinten hajlandóak többet fizetni az organikus termékekért, és az ő vásárlásaik a piac fő mozgatórugói. Az amerikai fogyasztók körében az USDA organikus címkéje minősül a legmegbízhatóbb (74%) és legismertebb (60%) jelölésnek. Az eredmények alapján kiemelkedő lehetőség rejlik a szektor számára a fogyasztók szélesebb körű tájékoztatásában arról, mit is jelent pontosan az organikus minősítés és milyen előnyöket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >