USA: karácsonykor a menü az első

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 25. 09:20
🎧 Hallgasd a cikket:

Az FMI – The Food Industry Association friss felmérése szerint az idei ünnepi szezonban az amerikai fogyasztók legkevésbé az élelmiszer-kiadásokon hajlandók spórolni: a „házi készítésű lakoma” fontosabb számukra, mint a szigorú költségvetés betartása.

A  U.S. Grocery Shopper Trends report kutatásban megkérdezett vásárlók közel fele úgy nyilatkozott, hogy az ünnepi büdzsé legnagyobb részét ételre fordítja – írja a Grocery Dive. Bár az árak miatti aggódás továbbra is jellemző, a fogyasztók kevésbé tartanak az élelmiszerek, ajándékok és egyéb kiadások költségeitől, mint tavaly. Az FMI szerint a vásárlók többsége ma már úgy érzi, legalább részben kontroll alatt képes tartani élelmiszerköltéseit, ugyanis mintegy 40% arról számolt be, hogy jövedelme lépést tartott az inflációval.

Az ünnepi költések 72%-a decemberi ünnepekre irányul, míg a Hálaadásra szánt keret, úgy tűnik, némileg visszaesett. Ennek ellensúlyozására több kiskereskedelmi lánc – például az Aldi is – kedvezményes hálaadási menüket kínált az árérzékeny vásárlóknak.

Az élelmiszerárak miatti aggodalom három éve nem volt ilyen alacsony szinten: 2024 őszéhez képest 9 százalékponttal 38%-ra mérséklődött azok aránya, akik nagyon vagy rendkívüli módon aggódnak az ünnepi étkezések költségei miatt.

A felmérés 1 476 vásárló megkérdezésével szeptember 26–30. között készült.

Kapcsolódó cikkeink