USA: a fogyasztók szerint az Aldi kínálja a legjobb ár-érték arányt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 20. 09:08

Az Egyesült Államokban gyorsan terjeszkedő Aldi az Ernst & Young Quantitative Economics and Statistics Group (QUEST) kutatócsoportjával együttműködve vizsgálta a márka fogyasztói percepcióját – számolt be a Chain Store Age.

Az elemzés azt mutatja, hogy a vásárlók legnagyobb arányban az Aldira asszociálnak, ha ár-érték arányról, alacsony napi árakról és kiváló minőségű termékekről van szó. Az Aldi választéka a versenytársakéhoz képest kétszer olyan jól szerepelt a fogyasztóknál, és 76% szerint az Aldi saját márkás termékei éppen olyan jók, mint a drágább, ismert márkák.

A QUEST kutatás alapján az Aldi vásárlói átlagosan 36%-kal kevesebbet költenek egy-egy bevásárlás során, és egy négyfős család évente akár 4.000 dollárt is megtakaríthat, ha csak az Aldiban kapható termékeket választja a márkás árucikkek helyett. Míg azok a családok, akik más boltokban vásárolnak saját márkás termékeket, évente akár 1.800 dollárt is megtakaríthatnak (22%-os megtakarítás).

A vállalat nemcsak vásárlóinak segít pénzt megtakarítani, hanem gyorsan bővül, és 2028 végéig 800 új üzletet kíván nyitni az Egyesült Államokban. Tavaly 120 új bolt nyitását jelentette be, valamint a Bataviában található központját is bővítette, hogy felkészüljön a további növekedésre.

Jason Hart, az Aldi vezérigazgatójának elmondása szerint ez az első olyan harmadik fél általi elemzés az Aldival kapcsolatos fogyasztói percepciókról, amely megerősíti, hogy az általa kínált ár-érték arány piacvezető. Az eredmények azt mutatják, hogy ha az értékről van szó, az Aldi a megkérdőjelezhetetlen vezető.

A kutatás arra is rávilágított, hogy az Aldi működése évente mintegy 14 milliárd dollárral járul hozzá az amerikai gazdasághoz, és közvetve vagy közvetlenül több mint 90.000 munkahelyet támogat.

Kapcsolódó cikkeink