Upcycling élelmiszer-kategóriát vezet be kínálatába a Knuspr Németországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 02. 09:13
🎧 Hallgasd a cikket:

A német Knuspr online szupermarket a német kereskedők közül elsőként bevezeti választékába az upcycling élelmiszerek kategóriáját. A kínálatban 57 olyan termék szerepel, amelyek nyersanyagfeleslegből, a gyártás során keletkezett melléktermékekből, illetve feldolgozatlan élelmiszerekből készültek.

Különlegességek mentett alapanyagokból

A kategória indulásakor olyan termékek érhetők el, mint például levesek maradék zöldségekből, pékáruk szikkadt kenyérből, növényi alapú „dönerhús” az olajgyártás során keletkezett melléktermékből, valamint kézzel készített konzervek mentett gyümölcsből és zöldségből. A Knuspr szerint az itt kínált termékek mintegy fele kizárólag saját platformján kapható.

Fenntarthatóság a heti bevásárlásban

Mint azt Olin Novák, a Knuspr ügyvezetője és a Rohlik csoport piacokért felelős alelnöke elmondta, a fenntarthatóság mindig is központi eleme volt a cég vállalati filozófiájának. A Knuspr arra törekszik, hogy a vásárlók számára könnyen megvalósíthatóvá tegye a környezettudatos döntéshozatalt.

Nemzetközi együttműködés és növekvő piac

A Knuspr az új kategóriát a magyar TransFoodMission vállalattal közösen fejlesztette. A Rohlik Csoport már 2024 októberében bevezette az upcycling termékeket Csehországban, ahol ezáltal négy hónap alatt 7,3 tonna élelmiszert mentettek meg és 51 tonna CO₂ kibocsátást spóroltak meg.

A Knuspr szerint az upcycling élelmiszerek piaca dinamikusan növekszik: míg 2021-ben 53,7 milliárd dolláros forgalmat ért el, 2031-re várhatóan 97 milliárd dollárra bővül. Németországban 2022-ben 10,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezett, ebből 7% éppen a kereskedelemben.

Knuspr.de

Kapcsolódó cikkeink