Unitravel-csőd: utazás is lehet a kártérítés – de van, amit zsebből kell fizetni
Nemcsak pénzbeli kártérítést, hanem új utazási lehetőséget is választhatnak azok az ügyfelek, akik hoppon maradtak a csődbe ment Unitravel utazási iroda miatt. A biztosító szerint a kárrendezés már elindult, a pótlólagos utazások szervezésébe az IBUSZ is bekapcsolódott – de nem minden költséget állnak automatikusan.
Utazás a pénz helyett? Most ez is opció
Az Unitravel Kft. fizetésképtelensége miatt meghiúsult nyaralások ügyében a Colonnade Biztosító közölte: az érintettek dönthetnek úgy, hogy nem pénzbeli kártérítést kérnek, hanem új utazást választanak az IBUSZ kínálatából. Az új csomagnak lehetőleg az eredetileg befizetett úttal azonos értékűnek kell lennie – ha viszont drágább, akkor az árkülönbözetet az utasnak kell megfizetnie.
Ehhez a károsultaknak be kell nyújtaniuk a szükséges dokumentumokat, és írásban hozzájárulniuk ahhoz, hogy a biztosító közvetlenül az IBUSZ-szal számolja el a kártérítést. A megadott határidő: 2025. augusztus 31.
Már folyik a kárrendezés
A Colonnade július 10-én kezdte meg a kárigények feldolgozását. A külföldön rekedt utasok hazaszállításáról szintén gondoskodnak, az IBUSZ közreműködésével, mivel az Unitravel charteres helyeit is rajtuk keresztül foglalták le. A pontos teendőkről, nyilatkozatmintákról és a beküldendő iratokról a biztosító a saját weboldalán tájékoztat.
Korábban az utasokat arra kérték, ne jelenjenek meg a meghirdetett utazások indulásánál, mert az iroda a továbbiakban nem tudja teljesíteni a vállalásait. Az ügyben a fővárosi kormányhivatal is vizsgálatot indított.
Túlkínálat és árháború a háttérben
A csőd nem egyedi jelenség: a piaci szereplők szerint idén több, külföldi hátterű touroperátor jelent meg a magyar piacon, gyakran a realitásoktól elrugaszkodott kapacitásokkal. Ezeket most sokszor csak mélyen áron alul tudják értékesíteni – ez pedig torzítja a piacot.
„Egyes irodák már májusban augusztusi utakat hirdettek last minute-ként, ami azt mutatja, hogy nem reális az árképzés” – nyilatkozta korábban Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese. Mint mondta, a magyar utasok árérzékenyek, a kereslet is csökkent tavalyhoz képest, ugyanakkor a túlzott akciók csalóka képet mutatnak: elhitetik, hogy ezek a valódi árak, holott sokszor veszteségesen futnak a csomagok, ami a minőség rovására mehet.
A tanulság: nem csak az ár számít
A szakértők szerint a mostani helyzet is azt mutatja, hogy érdemes megbízható, ismert hátterű utazásszervezőt választani, és nem kizárólag az ár alapján dönteni. A biztosítás, az átlátható foglalási feltételek és a rugalmasság nyáron különösen felértékelődik – a most hoppon maradt utasok esete pedig figyelmeztetés lehet minden nyaralás előtt állónak.
Kapcsolódó cikkeink
Insura.hu: napi 716 forint az utasbiztosítások átlagdíja
A nyár első két hónapjában 716 forint volt a megkötött…
Tovább olvasom >Visit Hungary: csaknem 100 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szállodák a Forma–1 versenyhétvégén
Az idei Forma–1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >