Uniós támogatással fejleszti borászatát az Ostorosbor Zrt.
Az Ostorosbor Zrt. megkezdte és az év végéig be is fejezi élelmiszeripari beruházását a Heves megyei Ostoroson és Novajon, amelyhez uniós támogatást is igénybe vesz.
A társaság közleménye szerint a fejlesztés a 25 százalékos önerő mellett az Európai Regionális és Fejlesztési Alap társfinanszírozásában 216,52 millió forint vissza nem térítendő támogatással, valamint 222,37 millió forint hitellel valósul meg.
Az Ostorosbor Zrt. a Széchenyi 2020 program keretében a minőségi borok előállításának gyártó- és termelési kapacitását bővíti. Megújulnak a feldolgozás, az érlelés, a tárolás, a palackozás és a minőségellenőrzés folyamataihoz szükséges eszközök és az infrastruktúra, emellett egy acélszerkezetű csarnoképülettel fedik le a kültéri bortároló tartályokat.
A vállalat arra számít, hogy mivel az új eszközök kíméletesebb eljárásokat tesznek lehetővé, javul a termékek minősége.
Az Ostorosbor Zrt. a nyilvános cégadatok szerint 2017-ben 2,1 milliárd forint, 2018-ban 2,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Külföldi értékesítése tavaly megközelítette, tavalyelőtt meghaladta a 100 millió forintot. Adózott eredménye 2017-ben 199 millió forint, 2018-ban 189 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csütörtökön kezdődik a 13. Avasi Borangolás Miskolcon
Idén is megrendezik az Avasi Borangolást Miskolcon, ahol a belváros…
Tovább olvasom >Az EU meghosszabbítaná az ukrán exportra vonatkozó behozatali vámok felfüggesztését
Az Európai Bizottság javaslatot tett az Európai Unióba irányuló ukrán…
Tovább olvasom >Januárban újra lesz AGROmashEXPO és AgrárgépShow
Mezőgazdaságunk Európai Unióhoz mért felzárkózása jelentős. Míg termelékenységünk 2010-ben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >