KSH: a magyar háztartások 83 százalékában van internet
2018-ban a hazai háztartások 83 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, és az emberek 58 százaléka használta mobiltelefonját internet eléréséhez – írja a KSH „Magyarország 2018” című statisztikai évkönyve alapján a Világgazdaság Online.
Az internet-előfizetések növekvő számával párhuzamosan a háztartások internetellátottsága folyamatosan emelkedik:
2010-ben a hazai háztartások 58, 2018-ban 83 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, ez uniós összehasonlításban még mindig alacsony, de közelít az EU átlagához. A hazai és az uniós ellátottság között 2010-ben 12, 2018-ban 6 százalékpont volt a különbség. A visegrádi országokban a háztartások internetellátottsága hazánkéhoz közel hasonló volt 2018-ban: Csehországban 86, Lengyelországban 84, Szlovákiában 81 százalék – derült ki a KSH évkönyvéből.
Az internetellátottság és az okostelefonok egyre nagyobb mértékű elterjedtsége miatt napjainkra könnyen elérhetővé vált a világháló. Hazánkban a 16–74 éves népesség 84 százaléka már használta az internetet élete során.
2018-ban az internetezők 69 százaléka napi rendszerességgel böngészett a neten – 2010-ben ez az arány még csak 48 százalék volt.
2018-ban az emberek 58 százaléka használta mobiltelefonját internet eléréséhez,
hét évvel korábban 10 százalékuk. (2017-ben száz háztartásra átlagosan 77 saját tulajdonú okostelefon jutott.)
Nem költöttünk annyit színházra, mozira, kiállításra, mint internetre – derült ki a KSH évkönyvéből.
Napjainkra az internet a kulturális fogyasztás egyik fontos csatornájává vált. 2018-ban a felmérést megelőző három hónapban internetet használók
91 százaléka e-mailezett,
86 százaléka közösségi oldalakat látogatott vagy aktívan használt,
60 százaléka telefon- vagy videohívást bonyolított,
54 százaléka interneten keresztül intézte a pénzügyeit.
Minden második magyarnak alapszintű digitális képessége van
Az IT-eszközök használatának módját és minőségét az egyéni képességek nagymértékben meghatározzák. A 2017. évi adatok szerint a magyar lakosság 27 százaléka alacsony szintűnek tartotta digitális képességeit, illetve 24 százaléka rendelkezett alaptudással.
Az elektronikus ügyintézésben egyáltalán nem érintettek aránya 2011-hez képest 18 százalékponttal csökkent, 2018-ban a lakosság 10 százaléka nem küldött vissza elektronikusan beadványt a közigazgatási szerveknek. 2018-ban a 16–74 évesek 11 százaléka elektronikus ügyintézéshez szükséges képesség hiánya, 13 százaléka személyiségi adatok védelmével kapcsolatos aggályok miatt nem vette igénybe az e-közigazgatást. A lakosság 18 százalékánál az ügyintézés során másik, megbízott személy (például adótanácsadó, könyvelő) járt el.Az e-közigazgatás mellett az e-kereskedelem is egyre népszerűbb. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A csontos csirkemell és a csirkemellfilé ára is számottevően csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 2,4 százalékkal 142 ezer…
Tovább olvasom >Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >Felélénkült a burgonya exportpiaca
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >