Uniós előírás a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorítása
Az új jogszabály a megtévesztő és az agresszív kereskedői magatartás ellen kíván fellépni.
A hamarosan életbe lépő uniós szabályozás nem kevesebb, mint
23 konkrét esetét sorolja fel a megtévesztő kereskedői magatartásnak. Nemcsak
az egyes termékek, szolgáltatások minőségi jellemzőit, illetve árát illetően
tilos becsapni a fogyasztókat, de idetartoznak az olyan hamis állítások is,
mint például egy kereskedő aláírója egy magatartási kódexnek, vagy hogy terméke
valamely közjogi vagy magánszervezet által elismert, jóváhagyott vagy
engedélyezett.
Nem szabad a fogyasztót azonnali döntéshozatalra
kényszeríteni annak valótlan állításával sem, hogy a termék csak nagyon
korlátozott ideig kapható. Tisztességtelennek minősül továbbá, ha egy kereskedő
az értékesítés utáni szolgáltatást csak egy másik nyelven teszi lehetővé,
anélkül hogy erről a fogyasztót előzetesen tájékoztatná.
A fogyasztó védelmi hatóság itthon is aktív, tavaly a Tesco
százmillió forintos bírságot fizetett mert akciós reklámkiadványaiban nem a
valóságnak megfelelő adatokat közölt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >