Uniós előírás a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorítása

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 08. 13. 00:00

Az új jogszabály a megtévesztő és az agresszív kereskedői magatartás ellen kíván fellépni.

A hamarosan életbe lépő uniós szabályozás nem kevesebb, mint
23 konkrét esetét sorolja fel a megtévesztő kereskedői magatartásnak. Nemcsak
az egyes termékek, szolgáltatások minőségi jellemzőit, illetve árát illetően
tilos becsapni a fogyasztókat, de idetartoznak az olyan hamis állítások is,
mint például egy kereskedő aláírója egy magatartási kódexnek, vagy hogy terméke
valamely közjogi vagy magánszervezet által elismert, jóváhagyott vagy
engedélyezett.
Nem szabad a fogyasztót azonnali döntéshozatalra
kényszeríteni annak valótlan állításával sem, hogy a termék csak nagyon
korlátozott ideig kapható. Tisztességtelennek minősül továbbá, ha egy kereskedő
az értékesítés utáni szolgáltatást csak egy másik nyelven teszi lehetővé,
anélkül hogy erről a fogyasztót előzetesen tájékoztatná.
A fogyasztó védelmi hatóság itthon is aktív, tavaly a Tesco
százmillió forintos bírságot fizetett mert akciós reklámkiadványaiban nem a
valóságnak megfelelő adatokat közölt. 

Kapcsolódó cikkeink