Uniós előírás a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorítása
Az új jogszabály a megtévesztő és az agresszív kereskedői magatartás ellen kíván fellépni.
A hamarosan életbe lépő uniós szabályozás nem kevesebb, mint
23 konkrét esetét sorolja fel a megtévesztő kereskedői magatartásnak. Nemcsak
az egyes termékek, szolgáltatások minőségi jellemzőit, illetve árát illetően
tilos becsapni a fogyasztókat, de idetartoznak az olyan hamis állítások is,
mint például egy kereskedő aláírója egy magatartási kódexnek, vagy hogy terméke
valamely közjogi vagy magánszervezet által elismert, jóváhagyott vagy
engedélyezett.
Nem szabad a fogyasztót azonnali döntéshozatalra
kényszeríteni annak valótlan állításával sem, hogy a termék csak nagyon
korlátozott ideig kapható. Tisztességtelennek minősül továbbá, ha egy kereskedő
az értékesítés utáni szolgáltatást csak egy másik nyelven teszi lehetővé,
anélkül hogy erről a fogyasztót előzetesen tájékoztatná.
A fogyasztó védelmi hatóság itthon is aktív, tavaly a Tesco
százmillió forintos bírságot fizetett mert akciós reklámkiadványaiban nem a
valóságnak megfelelő adatokat közölt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >