Unilever Vitality Program a dm üzleteiben

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 10. 05. 08:00

Az Unilever küldetése, hogy vitalitással töltse meg az emberek életét! E mögött az egyszerű kijelentés mögött nagy elszántság rejlik, hogy fogyasztóira, vásárlóira, termékportfóliójára, partnereivel való együttműködésre tudjon koncentrálni. Célja, hogy kielégítse a mindennapi igényeket a táplálkozás, higiénia és szépségápolás területén, és márkái hozzásegítsenek ahhoz, hogy jobban érezzék vásárlóik magukat a bőrükben, és teljesebb életet éljenek.A program kidolgozásakor az Unilever alapvető fogyasztói motivációkat határozott meg, amelyek alapján a vásárlók hétköznapi döntéseiket meghozzák. Ebből kettőt kiemelve hívták életre a dm üzleteiben futó vitalitás-promóciót.
A dm üzletpolitikájának fontos eleme, amelyet szlogenjében is hirdet, hogy törődik vásárlóival („Mert itt érzem, hogy fontos vagyok”). Magas minőségű termékek és szolgáltatások forgalmazásával szeretné segíteni a fogyasztókat a minőségibb, egészségesebb életstílus kialakításában úgy, hogy közben megőrzi vásárlói lojalitásukat. A dm számára nagyon fontos a társadalmi felelősségvállalás.
Mindezek figyelembevételével dolgozta ki az Unilever kétlépcsős Vitalitás-programjának első promócióját, amely márciusban futott.

Érezd magad szebbnek! – szépség és társadalmi felelősségvállalás
A koncepció alapja az volt, hogy Dove termékek használatával a fogyasztó szebbnek érezheti magát, valamint jobban fogja érezni magát a bőrében. Az üzenet: „Több leszel és teljesebb, így többet adhatsz másoknak is!” Három darab Dove termék megvásárlásával biztosították a mindennapi ápolást, amely a szépség alapja, valamint megnyerhették a 300 SzépítŐK könyv egyikét. Főnyereményként pedig akár egy teljes SzépítŐK átváltoztatást is.
A társadalmi felelősségvállalás jegyében pályázatonként 300 forintot adományozott a cég az ELTE Karrier- és Szolgáltató Központnak egészségfejlesztési programok megvalósítására, így segítve a fiatal lányoknak helyes önértékelésük kialakítását.
A program erős bolti POS-támo-gatással futott (megállító tábla, szórólap, szupermárka-kihelyezés), ezen kívül flyer megjelenéssel, elektronikus hírlevéllel, internetes oldalakon való megjelenéssel hívta fel magára a figyelmet.

Kezdje mosolyogva a tanévet!
A Vitality-program második szakaszára augusztus hónapban került sor. Alapötletének kialakítása során az iskolás korú gyermeket nevelő családokra gondoltak. Szeptember az iskolakezdés hónapja, így az augusztus sok családban az iskolára való felkészülés jegyében telik. Ebben szeretett volna segítséget nyújtani az Unilever.
A Signal termékek használatával biztosíthatják a szülők gyermekük megfelelő szájhigiéniáját, ami jó alapokat biztosít az egészséges élethez. A promóció során egy darab Signal termék megvásárlásával lehetett pályázni SMS-ben és internetes felületen is. A sorsolás során 28 darab 50 ezer forintos Decathlon-utalvánnyal lehetett gazdagabb az iskolakezdés. Támogatásként flyer hirdetést, bolti POS-eszközöket (megállító tábla, szórólap, szupermárka-kihelyezés) és internetes felületet alkalmaztak. Az akció részletei megtalálhatók a www.signalvitalitas.mivilagunk.hu weboldalon.
Az aktív részvétel és a promóciók sikeressége mutatja, hogy a szervezés során érdemes a fogyasztók belső igényeit is figyelembe venni, így lehet őket bevonni, részvételre ösztönözni; és a fogyasztói elégedettséget, termékkel és hálózattal szembeni lojalitást hosszú távon megtartani és fejleszteni.

Kapcsolódó cikkeink