Ismét az iparág legfenntarthatóbb vállalata lett az Unilever
A lehetséges 100 pontból 89-et elérve 2017-ben is az Unilever nyújtotta a legjobb teljesítményt a Dow Jones fenntarthatósági index (Dow Jones Sustainability Index – DJSI) háztartási és szépségápolási termékeket gyártó vállalatokat felölelő csoportjában. Az Unilever saját iparági csoportjában az értékelési rendszer 25 kategóriájából 11-ben végzett az élen. Ez azt jelenti, hogy vállalatunk továbbra is tagja a DJSI World globális befektetési indexnek, amely a világ vezető, fenntarthatósági célok által vezérelt vállalatait öleli fel.
A DJSI több mint 3000 tőzsdén forgó vállalatot értékel és rangsorol azok gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítménye alapján. Az Unilever a DJSI történetének 1999-es kezdete óta tagja az indexnek, az évek során pedig 18 alkalommal lett az iparág fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalata. (Korábban, másfél évtizeden át az Unilever az index élelmiszeripari és dohányipari kategóriájában szerepelt és töltött be vezető szerepet.) Mindez olyan jelentős eredmény, amely azt bizonyítja fogyasztóink, üzletfeleink, partnereink és részvényeseink számára, hogy tevékenységünk a legmagasabb elvárásoknak is megfelel.
A Dow Jones fenntarthatósági indexe azon befektetők számára jelent fontos iránytűt, akik felismerték, hogy a felelős üzleti gyakorlatok kulcsfontosságúak a hosszú távú részvényesi érték teremtésében, és akik befektetési portfóliójuk összeállításában a fenntarthatósággal kapcsolatos meggyőződésüket is érvényre akarják juttatni. A RobecoSAM által menedzselt értékelési folyamat kezdő lépése egy olyan kérdőív, amely azokat a faktorokat méri fel, amelyeknek a hosszú távú értékteremtésre lehet hatásuk. Az összegyűjtött adatok alapján a RobecoSAM azonosítja azokat a vállalatokat, amelyek valószínűleg jobb teljesítményt nyújtanak, mint iparági versenytársaik.
„A DJSI kulcsfontosságú referencia azon befektetők és más érintettek számára, akik számára fontos, hogy vállalatunk milyen haladást ért el a fenntarthatóság terén, ezért örülünk annak, hogy az erőfeszítéseinket újra elismerték” – mondta Sue Garrard, az Unilever fenntartható üzletvitelért és kommunikációért felelős felső vezetője. „Ez az eredmény demonstrálja szilárd elkötelezettségünket az Unilever Fenntarthatósági Terve iránt, illetve tükrözi vállalatunk munkatársainak elkötelezettségét azért, hogy a fenntarthatóságot a mindennapi életünk részévé tegyük.”
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >