Ismét az iparág legfenntarthatóbb vállalata lett az Unilever
A lehetséges 100 pontból 89-et elérve 2017-ben is az Unilever nyújtotta a legjobb teljesítményt a Dow Jones fenntarthatósági index (Dow Jones Sustainability Index – DJSI) háztartási és szépségápolási termékeket gyártó vállalatokat felölelő csoportjában. Az Unilever saját iparági csoportjában az értékelési rendszer 25 kategóriájából 11-ben végzett az élen. Ez azt jelenti, hogy vállalatunk továbbra is tagja a DJSI World globális befektetési indexnek, amely a világ vezető, fenntarthatósági célok által vezérelt vállalatait öleli fel.
A DJSI több mint 3000 tőzsdén forgó vállalatot értékel és rangsorol azok gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítménye alapján. Az Unilever a DJSI történetének 1999-es kezdete óta tagja az indexnek, az évek során pedig 18 alkalommal lett az iparág fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalata. (Korábban, másfél évtizeden át az Unilever az index élelmiszeripari és dohányipari kategóriájában szerepelt és töltött be vezető szerepet.) Mindez olyan jelentős eredmény, amely azt bizonyítja fogyasztóink, üzletfeleink, partnereink és részvényeseink számára, hogy tevékenységünk a legmagasabb elvárásoknak is megfelel.
A Dow Jones fenntarthatósági indexe azon befektetők számára jelent fontos iránytűt, akik felismerték, hogy a felelős üzleti gyakorlatok kulcsfontosságúak a hosszú távú részvényesi érték teremtésében, és akik befektetési portfóliójuk összeállításában a fenntarthatósággal kapcsolatos meggyőződésüket is érvényre akarják juttatni. A RobecoSAM által menedzselt értékelési folyamat kezdő lépése egy olyan kérdőív, amely azokat a faktorokat méri fel, amelyeknek a hosszú távú értékteremtésre lehet hatásuk. Az összegyűjtött adatok alapján a RobecoSAM azonosítja azokat a vállalatokat, amelyek valószínűleg jobb teljesítményt nyújtanak, mint iparági versenytársaik.
„A DJSI kulcsfontosságú referencia azon befektetők és más érintettek számára, akik számára fontos, hogy vállalatunk milyen haladást ért el a fenntarthatóság terén, ezért örülünk annak, hogy az erőfeszítéseinket újra elismerték” – mondta Sue Garrard, az Unilever fenntartható üzletvitelért és kommunikációért felelős felső vezetője. „Ez az eredmény demonstrálja szilárd elkötelezettségünket az Unilever Fenntarthatósági Terve iránt, illetve tükrözi vállalatunk munkatársainak elkötelezettségét azért, hogy a fenntarthatóságot a mindennapi életünk részévé tegyük.”
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >