Unilever: meleg jégkrémmel a klímaváltozás ellen
A piacvezető Unilever sajátos eszközzel harcol a globális felmelegedés ellen: a cég olyan fagylalt készítését tervezi, amelyet szobahőmérsékleten ad el és a vásárlók házilag fagyasztják le maguknak.
Az Unilever azt reméli, hogy a szobahőmérsékletű jégkrém forgalmazása csökkenti majd az üvegházhatású gázok kibocsátását, mivel a termék a szállítás alatt nem igényel hűtést. A piacvezető évente 5 milliárd euró értékben forgalmaz jégkrémet és portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint a Magnum, a Cornetto vagy a Vienetta.
A kérdés: hogyan érhető el, hogy a házilag fagyasztott jégkrém ugyanolyan textúrájú legyen, mint a gyári. A kísérletek jelenleg az Unilever laboratóriumában folynak, cambridgei tudósok segítségével.
Gavin Neath, a Unilever szenior alelnöke a The Times-nak úgy fogalmazott: radikális megoldást kell találniuk az emisszió csökkentésére, a jégkrém projekt is ennek része. A vállalat az energiahatékonyság növelésén dolgozik német, francia és olasz gyáraiban, valamint 40 országban modernizálja viszonteladói hűtőpultjait. Eddig 400 ezer hűtőt cseréltek ki, amellyel a cég közlése szerint 15 százalékkal csökkentették az energiafogyasztást – írja a The Times nyomán a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >