Unilever: meleg jégkrémmel a klímaváltozás ellen
A piacvezető Unilever sajátos eszközzel harcol a globális felmelegedés ellen: a cég olyan fagylalt készítését tervezi, amelyet szobahőmérsékleten ad el és a vásárlók házilag fagyasztják le maguknak.
Az Unilever azt reméli, hogy a szobahőmérsékletű jégkrém forgalmazása csökkenti majd az üvegházhatású gázok kibocsátását, mivel a termék a szállítás alatt nem igényel hűtést. A piacvezető évente 5 milliárd euró értékben forgalmaz jégkrémet és portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint a Magnum, a Cornetto vagy a Vienetta.
A kérdés: hogyan érhető el, hogy a házilag fagyasztott jégkrém ugyanolyan textúrájú legyen, mint a gyári. A kísérletek jelenleg az Unilever laboratóriumában folynak, cambridgei tudósok segítségével.
Gavin Neath, a Unilever szenior alelnöke a The Times-nak úgy fogalmazott: radikális megoldást kell találniuk az emisszió csökkentésére, a jégkrém projekt is ennek része. A vállalat az energiahatékonyság növelésén dolgozik német, francia és olasz gyáraiban, valamint 40 országban modernizálja viszonteladói hűtőpultjait. Eddig 400 ezer hűtőt cseréltek ki, amellyel a cég közlése szerint 15 százalékkal csökkentették az energiafogyasztást – írja a The Times nyomán a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >