Unilever: január-szeptember között 3,5 milliárd eurós nettó profit
A fejlődő piacok dinamikus teljesítményének köszönhetően az Unilever ismét emelkedő üzleti eredményekről számolt be harmadik negyedéves jelentésében. A globális fmcg-piac egyik legnagyobb szereplője 13,2 százalékos forgalomnövekedést ért el 2010 harmadik negyedévében.
Az Unilever – akvizíciós hatásoktól és árfolyam-változástól megtisztított – csoportszintű értékesítési bevételei 3,6 százalékkal nőttek az idei harmadik negyedévben.
Az Unilever összesen 11,55 milliárd eurós forgalommal zárta az elmúlt negyedévet, amely 13,2 százalékos növekedést jelent a megelőző negyedévhez képest. Mindeközben a brit-holland tulajdonú fmcg-csoport 1,8 milliárd eurós üzemi nyeresége 21 százalékkal haladja meg a második negyedéves eredményt. Az Unilever nettó nyeresége 21 százalékkal 1,35 milliárd euróra nőtt a harmadik negyedévben.
Az év első kilenc hónapjában így az Unilever 33,45 milliárd eurós forgalmat könyvelhetett el, amely 10,9 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakának forgalmát. Az idei első három negyedév 4,88 milliárd eurós üzemi nyeresége 21 százalékos, a 3,5 milliárd eurós nettó profit pedig 29 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az Unilever a harmadik negyedévben is növelni tudta értékesítési volumenét a nyugat-európai piacokon. A brit-holland csoport 3,18 milliárd eurós forgalmat bonyolított Nyugat-Európában a harmadik negyedévben, miközben működési nyeresége 1,6 százalékkal javult az előző negyedévhez képest. Az év első kilenc hónapjában ezzel együtt 9,2 milliárd euróra nőtt az Unilever nyugat-európai forgalma, az üzemi nyereség pedig 1,4 százalékos javulást mutat az elmúlt év első három negyedévéhez képest.
Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója szerint a csoport harmadik negyedéves globális növekedés elsősorban a fejlődő piacok lendületes teljesítményének köszönhető, amely egyben azt is jelzi, hogy a brit-holland társaság az egyre erősödő versenyben is képes volt megerősíteni piaci pozícióit. A csoport annak ellenére is növekedésről tudott számot adni, hogy egyes piacokon árcsökkentésre kényszerült versenyképességének megőrzése érdekében.
Az fmcg-csoport a harmadik negyedévben nem növelte hirdetési és promóciós célú ráfordításait a megelőző évhez képest, ám ez elsősorban a magas 2009-es bázissal magyarázható – mondta Polman.
Továbbra is tart az Unilever szervezeti átalakítása, amelynek keretében a csoport globális beszállítói láncot alakít ki, illetve felvásárolja a testápolási és háztartási termékeket gyártó Alberto Culver társaságot. A csoport várakozásai szerint egy másik új szerzemény, a Sara Lee márka akvizíciója már az idei utolsó negyedévben lezárulhat.
Paul Polman vezérigazgató szerint az Unilever az év hátralévő részében is a nyereséges termékcsoportok értékesítési volumenének növelésére, a jó cash-flow termelési képesség további erősítésére, valamint az üzemi nyereség stabil és fenntartható növekedésére koncentrál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >