Újszászi Bogár László: a mosolygó arc tényleg nagyobb fogyasztást generál
A San Diegói Kaliforniai Egyetem kutatója, Piotr Winkielman és a Michigani Egyetemen dolgozó Kent C. Berridge kísérletéből kiderül, hogy egy mosolygó vagy mogorva arc látványa még akkor is változtat a fogyasztási hajlandóságon, ha ez a látvány még csak nem is tudatosul a befogadó személyben – írja friss posztjában Újszászi Bogár László meggyőzés- és befolyásolástechnikai szakértő.
A kísérlet alanyainak egy érzelemmentes arc képét mutatták kevesebb, mint fél másodpercig. Ez az idő arra elég, hogy a résztvevők felismerjék az arcot és megállapítsák a nemét, ami egyébként a feladat is volt. Azonban tizenhat ezredmásodpercig a kutatók beszúrtak egy mosolygós vagy mogorva arcot is a többi közé. Ez túlságosan kevés idő ahhoz, hogy a résztvevőkben egyáltalán tudatosuljon, hogy mit néznek, vagyis az arc megfigyelése tudatalatti szinten történt csak meg. Önmagában ettől az alanyok nem derült jobb kedvre és nem szomorodtak el. Viszont akik szomjasak voltak, több italt töltöttek maguknak és többet ittak, amikor egy boldog arcot láttak.
A vizsgálatnak volt egy második része is, amelyből kiderült, hogy a szomjas személyek a mosolygó arcok hatására nem csak hogy többet isznak, de kétszer annyit is hajlandóak fizetni az italért, mint akik mogorva fotót kaptak. A kutatók mindebből arra következtettek, hogy tudat alatti szinten, a szomjúság és a boldog arc együttes hatására mégiscsak lezajlott valamilyen szintű érzelmi változás az alanyokban.
„Számunkra ebből a legnagyobb tanulság annak igazolása, hogy a mosolygó arc vagy a mosolygó arcot mutató fotó ténylegesen nagyobb fogyasztást generál”
– sommáza a lényeget a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >