Újszászi Bogár László: a mosolygó arc tényleg nagyobb fogyasztást generál
A San Diegói Kaliforniai Egyetem kutatója, Piotr Winkielman és a Michigani Egyetemen dolgozó Kent C. Berridge kísérletéből kiderül, hogy egy mosolygó vagy mogorva arc látványa még akkor is változtat a fogyasztási hajlandóságon, ha ez a látvány még csak nem is tudatosul a befogadó személyben – írja friss posztjában Újszászi Bogár László meggyőzés- és befolyásolástechnikai szakértő.

A mosolygás hatására nem csak többet fogyasztunk, többet is fizetünk
A kísérlet alanyainak egy érzelemmentes arc képét mutatták kevesebb, mint fél másodpercig. Ez az idő arra elég, hogy a résztvevők felismerjék az arcot és megállapítsák a nemét, ami egyébként a feladat is volt. Azonban tizenhat ezredmásodpercig a kutatók beszúrtak egy mosolygós vagy mogorva arcot is a többi közé. Ez túlságosan kevés idő ahhoz, hogy a résztvevőkben egyáltalán tudatosuljon, hogy mit néznek, vagyis az arc megfigyelése tudatalatti szinten történt csak meg. Önmagában ettől az alanyok nem derült jobb kedvre és nem szomorodtak el. Viszont akik szomjasak voltak, több italt töltöttek maguknak és többet ittak, amikor egy boldog arcot láttak.
A vizsgálatnak volt egy második része is, amelyből kiderült, hogy a szomjas személyek a mosolygó arcok hatására nem csak hogy többet isznak, de kétszer annyit is hajlandóak fizetni az italért, mint akik mogorva fotót kaptak. A kutatók mindebből arra következtettek, hogy tudat alatti szinten, a szomjúság és a boldog arc együttes hatására mégiscsak lezajlott valamilyen szintű érzelmi változás az alanyokban.
„Számunkra ebből a legnagyobb tanulság annak igazolása, hogy a mosolygó arc vagy a mosolygó arcot mutató fotó ténylegesen nagyobb fogyasztást generál”
– sommáza a lényeget a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >