Újszászi Bogár László: a mosolygó arc tényleg nagyobb fogyasztást generál
A San Diegói Kaliforniai Egyetem kutatója, Piotr Winkielman és a Michigani Egyetemen dolgozó Kent C. Berridge kísérletéből kiderül, hogy egy mosolygó vagy mogorva arc látványa még akkor is változtat a fogyasztási hajlandóságon, ha ez a látvány még csak nem is tudatosul a befogadó személyben – írja friss posztjában Újszászi Bogár László meggyőzés- és befolyásolástechnikai szakértő.

A mosolygás hatására nem csak többet fogyasztunk, többet is fizetünk
A kísérlet alanyainak egy érzelemmentes arc képét mutatták kevesebb, mint fél másodpercig. Ez az idő arra elég, hogy a résztvevők felismerjék az arcot és megállapítsák a nemét, ami egyébként a feladat is volt. Azonban tizenhat ezredmásodpercig a kutatók beszúrtak egy mosolygós vagy mogorva arcot is a többi közé. Ez túlságosan kevés idő ahhoz, hogy a résztvevőkben egyáltalán tudatosuljon, hogy mit néznek, vagyis az arc megfigyelése tudatalatti szinten történt csak meg. Önmagában ettől az alanyok nem derült jobb kedvre és nem szomorodtak el. Viszont akik szomjasak voltak, több italt töltöttek maguknak és többet ittak, amikor egy boldog arcot láttak.
A vizsgálatnak volt egy második része is, amelyből kiderült, hogy a szomjas személyek a mosolygó arcok hatására nem csak hogy többet isznak, de kétszer annyit is hajlandóak fizetni az italért, mint akik mogorva fotót kaptak. A kutatók mindebből arra következtettek, hogy tudat alatti szinten, a szomjúság és a boldog arc együttes hatására mégiscsak lezajlott valamilyen szintű érzelmi változás az alanyokban.
„Számunkra ebből a legnagyobb tanulság annak igazolása, hogy a mosolygó arc vagy a mosolygó arcot mutató fotó ténylegesen nagyobb fogyasztást generál”
– sommáza a lényeget a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >