Újság, rádió, magazin és tévé a bizalmi sorrend a hagyományos média hirdetéseinél
Sorrendben az újságok és a rádió, valamint a magazinok és a tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok a hagyományos médiumok közül. Európában a tévé vezet az újságok előtt.
Többek között ez derül ki a Nielsen 50 országban – köztük Magyarországon – idén áprilisban, internet-használók körében végzett kutatásából.
Kiemelkedő arányban bíznak a fogyasztók az újságok szerkesztőségi cikkeiben (Európában a megkérdezettek 67, Magyarországon 62 százaléka).
A rádióban és újságokban megjelenő reklámokban a magyarok 46-46 százaléka bízik. A magazinok hirdetéseit 45, a tévében sugárzottakat pedig 44 százalék tartja inkább megbízhatónak. Itt az arányok nem változtak jelentősen a 2007. évi felméréshez képest.
A márkák szponzorációs megjelenését a magyar válaszadók 60 százaléka ítéli meg kedvezően a két évvel korábbi 39 százalék helyett.
Az óriásplakátokban bízó magyarok 44 százalékos aránya megegyezik az európai átlaggal.
A mozikban, filmek előtt vetített reklámok iránt földrészünkön átlagosan a megkérdezettek 44 százaléka mutat bizalmat, Magyarországon csak 36 százalék.
A fogyasztók döntéseit befolyásoló tájékozódásban a személyes ismerősök kedvező véleménye a legjobb ajánlólevél. Száz válaszadó magyar internet-használó közül 95-en mondták, hogy bíznak ismerőseik fogyasztói tapasztalataiban és ajánlásaiban. Két éve a szájpropagandát még 68 százalék említette pozitívan.
A márkák weboldalainak információit 74 százalék ítéli meg kedvezően a két évvel ezelőtti 61 százalék helyett.
Az internet növekvő szerepét bizonyítja, hogy a világhálón olvasható fogyasztói véleményekben száz magyar válaszadó közül a tavalyelőtti 66 után, idén 73-an bíznak.
A reklámok céljai közül a válaszadók általában sportesemények, művészeti kiállítások és kulturális rendezvények népszerűsítését és szponzorálását tartják a legfontosabbnak.
Magyar sajátosság, hogy honfitársaink 66 százaléka figyel oda a reklámokra, amelyeket egyben szórakoztatónak is tart. Az európai átlag jóval alacsonyabb: 48 százalék.
Nálunk a kutatásban résztvevők 59 százaléka mondta, hogy a reklám nemcsak segíti a vállalatok sikerét, de egyben munkahelyeket is teremt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >