Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 30. 11:54

Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a kelet-közép-európai régióban – köztük Magyarországon – új lendületet vesz. A diszkontóriás üzleti modellváltással, erős márkafókuszú stratégiával és jelentős pénzügyi eredményekkel építi újra magát – írja a vg.hu.

A Pepco német leányvállalatának csődvédelmi kérelme és az üzletek sorozatos bezárása nem csupán racionalizálás: a vállalat egész üzleti modelljének újragondolását jelzi. A brit Poundland lánc szimbolikus, 1 fontos eladása után a cég végleg búcsút intett az FMCG-alapú működésnek, és két márkára – a Pepcóra és a Dealzre – koncentrál, amelyek magasabb árrést és stabilabb cash flow-t hoznak.

Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata

A 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében a Pepco Group 1,1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 7,7%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. A hasonló bolti eladások 2,6%-kal emelkedtek, ezen belül a Dealz 5,8, a Pepco 2,4 százalékos növekedést produkált. A bruttó árrés 180 bázisponttal nőtt, amit az új portfólió és az árazási hatékonyság eredményeként értékelnek. A cég idén 250 új bolt nyitását tervezi, főként a régióban – miközben a hálózat már most is meghaladja a 4200 üzletet.

A magyar leányvállalat 266 üzlettel stabil szereplője a hazai diszkontszektornak. 2024-ben a Pepco Magyarország több mint 105 milliárd forintos forgalmat bonyolított, adózott eredménye 6,6 milliárd forint volt. A ruházati és lakásfelszerelési kínálat továbbra is vonzó az árérzékeny fogyasztók számára – különösen úgy, hogy a cég fokozatosan kivonul a nyugat-európai, alacsonyabb megtérülést hozó piacokról.

A Pepco 50 millió eurós részvény-visszavásárlási programot indított, ami erős üzenet a befektetők felé: a cég nem csupán túlélésre játszik, hanem értéket kíván teremteni és nyereségesen növekedni. Az újragondolt márkastratégia és a régiós fókusz eredményeként a Pepco Magyarország és a térség más piacai továbbra is a vállalat legfontosabb növekedési motorjai maradnak.

Kapcsolódó cikkeink