Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé: megújította saját márkás üdítőinek csomagolását, így mostantól 38 termék PET-palackja (a kupak és a címke kivételével) legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagból (rPET) készül. A változás nemcsak a szűz műanyag felhasználásának csökkentését szolgálja, hanem a körforgásos gazdasági modell megerősítését is.
A műanyag sokoldalúsága miatt még mindig meghatározó szerepet játszik a csomagolóanyagok körében, ám előállítása és hulladékként való kezelése jelentős környezeti terheléssel jár. A Lidl hazai beszállítókkal együttműködve most olyan palackokat vezet be a Freeway üdítők állandó kínálatába, amelyek minimum 75%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. A fejlesztés nemcsak a Freeway márkát érinti: más sajátmárkás italok palackozása is megújult, összesen 38 terméket érintve.
A vállalat célja azonban túlmutat az üdítők csomagolásán. A Lidl hosszú távon arra törekszik, hogy az étolaj, bor, tejtermékek, higiéniai papírok, valamint a háztartási tisztítószerek csomagolásában is növelje az újrahasznosított anyag arányát, amennyiben az technológiailag és minőségbiztosítási szempontból megvalósítható.
A Lidl a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával, a PreZero-val is együttműködik, és időszakosan olyan saját márkás háztartási termékeket is kínál, amelyek részben újrahasznosított műanyagból készülnek. Emellett az áruházakban elérhetőek olyan sportruházati termékek is, amelyek alapanyagát strandokon és tengerparti térségekben begyűjtött műanyaghulladékból állították elő – újabb példát mutatva arra, hogyan lehet a zárt körforgás elvét konkrét termékfejlesztéssé formálni.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >