Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 30. 11:28

A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé: megújította saját márkás üdítőinek csomagolását, így mostantól 38 termék PET-palackja (a kupak és a címke kivételével) legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagból (rPET) készül. A változás nemcsak a szűz műanyag felhasználásának csökkentését szolgálja, hanem a körforgásos gazdasági modell megerősítését is.

A műanyag sokoldalúsága miatt még mindig meghatározó szerepet játszik a csomagolóanyagok körében, ám előállítása és hulladékként való kezelése jelentős környezeti terheléssel jár. A Lidl hazai beszállítókkal együttműködve most olyan palackokat vezet be a Freeway üdítők állandó kínálatába, amelyek minimum 75%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. A fejlesztés nemcsak a Freeway márkát érinti: más sajátmárkás italok palackozása is megújult, összesen 38 terméket érintve.

A vállalat célja azonban túlmutat az üdítők csomagolásán. A Lidl hosszú távon arra törekszik, hogy az étolaj, bor, tejtermékek, higiéniai papírok, valamint a háztartási tisztítószerek csomagolásában is növelje az újrahasznosított anyag arányát, amennyiben az technológiailag és minőségbiztosítási szempontból megvalósítható.

A Lidl a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával, a PreZero-val is együttműködik, és időszakosan olyan saját márkás háztartási termékeket is kínál, amelyek részben újrahasznosított műanyagból készülnek. Emellett az áruházakban elérhetőek olyan sportruházati termékek is, amelyek alapanyagát strandokon és tengerparti térségekben begyűjtött műanyaghulladékból állították elő – újabb példát mutatva arra, hogyan lehet a zárt körforgás elvét konkrét termékfejlesztéssé formálni.

Kapcsolódó cikkeink