A Nespresso a Hublot, a Caran d’Ache, a Vélosophy és a Pannonhalmi Főapátság után újabb ikonikus kollaborációval mutatja be, hogyan kelhetnek új életre az újrahasznosított kávékapszulák. A limitált kiadású cipőkollekciót a zéró hulladékkibocsátás és az ökodizájn alapelvei, illetve a francia stílus inspirálták.
A használt Nespresso kapszulák 50 százaléka már visszakerül a márkához
A globális és a magyarországi visszagyűjtési arány is folyamatosan nő, ez jól példázza, hogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak vásárlási szokásaik kialakítása során. Itthon a használt Nespresso kapszulák már több, mint 50 százaléka visszakerül a márkához újrahasznosításra. Az élelmiszerek mellett pedig többek között a ruhatárak környezeti lábnyomának mértéke is olyan kérdés, amely egyre inkább foglalkoztatja az embereket. Éppen ez a trend ihlette az ökotudatos cipőiről ismert Zèta nevű divat-startup és a Nespresso összefogását, hogy megalkossanak egy újrahasznosított kávézacc felhasználásával készített sneaker-kollekciót.
Designer sneakerek kávézaccból
RE:GROUND limitált kiadású cipők legalább 80 százalékban újrahasznosított alapanyagot tartalmaznak, és készítésük során a Nespresso által visszagyűjtött kapszulákból származó kávézaccot is felhasználnak: minden pár cipőben 12 csésze espresso elkészítése után megmaradt kávézaccot[1] hasznosítanak újra, amely az innovatív vegán bőr felsőrész és a talp anyagában nyer új életet. A cipők Portugáliában készülnek, és a márka kizárólag Európában forgalmazza őket, hogy rövid maradjon a szállítási lánc, ezzel is minimalizálva a környezeti lábnyomot. A stílusos és kényelmes cipőkollekció Latte, Cappuccino és Ristretto színben érhető el.
„A Zèta-val közös kollekciónkkal szeretnénk egy újabb kézzel fogható példán keresztül bemutatni a kávérajongóknak, mennyi lehetőség rejlik a Nespresso kávékapszulák újrahasznosításában. Ezzel is arra szeretnénk ösztönözni mindenkit, hogy juttassa vissza hozzánk használt kapszuláit, hogy mi újrahasznosíthassuk őket. Azt gondolom, hogy nagyon szép eredményt értünk el itthon a több mint 50 százalékos újrahasznosítási aránnyal, de hisszük, hogy a vásárlóink segítségével ezt még tovább tudjuk növelni.”
– mondta el Rezsdovics Kata, a Nespresso magyarországi marketingvezetője.
A kávézacc új élete – a levendulamezőkön is
A kávézacc újrahasznosítása a Pannonhalmi levendulamezőkön évek óta a márka hazai képviseletének szívügye. A kezdeményezés teljes mértékben helyi: a kapszulák a hazai fogyasztóktól származnak, és mind a feldolgozásuk, mind a termesztőközeggyártás és annak felhasználása is Magyarországon valósul meg.
A Magyarországon visszagyűjtött Nespresso kapszulák újrahasznosítása Debrecenben történik, ahol az alumíniumot és a kávézaccot szétválasztják egymástól. A kávézacc nagy részét Debrecen környékén komposztálás során hasznosítják újra, míg az alumíniumból különböző használati tárgyak készülhetnek. Legutóbb például a svájci Hublot-val fogott össze a Nespresso, hogy egy olyan luxusórát alkossanak, amelynek alapanyagában az alumínium és a kávézacc is újrahasznosul, de készült már Caran d’Ache toll és városi kerékpár is a kávéfogyasztók által összegyűjtött és a gyártóhoz visszajuttatott kapszulák felhasználásával.
Az újrahasznosításon túl
A Nespresso tapasztalt szakértője a fenntarthatóságnak, már a kezdetek óta elkötelezett az iránt, hogy a környezetre gyakorolt hatását minimálisra csökkentse. The Positive Cup elnevezésű fenntarthatósági stratégiájának keretén belül öt kiemelt területre fókuszál, melyek a következők: az értéklánc karbonmentesítése, a természet regenerálása, a kávétermelő közösségek megerősítése, a körforgásos szemlélet elterjesztése, valamint a közös cselekvésre ösztönzés. Több mint 20 éve indult a Nespresso AAA Fenntartható MinőségTM egyedi kávébeszerzési programja, amiben több száz argonómus dolgozik azon, hogy segítsenek a farmereknek átállni a regeneratív mezőgazdasági módszerekre. A márka mára 330 ezer hektárnyi területen több mint 150 000 termelővel működik együtt hosszú távú partnerkapcsolatban, és kávéinak 93 százalékát az AAA Programon keresztül szerzi be.