Újrahasznosítja a parafadugót a brit Waitrose
Elsőként vezet be a Waitrose az Egyesült Királyságban parafadugó újrahasznosítási programot, hogy csökkentse a hulladék mennyiségét és javítsa saját környezeti hatását.
Október 7-től kezdődően az üzletlánc hét boltjában kísérleti jelleggel vezeti be a kezdeményezést.
A vásárlókat a kereskedő arra buzdítja, hogy a gyűjtőpontokon adják le a használt parafadugókat, amelyeket a világ legnagyobb parafafeldolgozó csoportja, az Amorim fog újrahasznosítani. A feldolgozott parafát például talajtakaró anyagként, poháralátétként, padlóburkolatként és cipőkészítéshez használják újra.
A Waitrose célja, hogy a kísérlet tapasztalatait felhasználva szélesebb körben is elindíthassa a programot, és új innovatív megoldásokat találjon a parafa újrahasznosítására.
Barry Dick, a Waitrose sör-, bor- és szeszesital-beszerzési vezetőjének elmondása szerint a Waitrose vásárlóihoz évente közel 25 millió parafadugó kerül. Jelenleg ezek a dugók jellemzően a szemétlerakóban végzik, pedig a parafa tartós anyag lévén sokféle új termékké alakítható, miután a borosüveg lezárójaként betöltötte funkcióját.
A Waitrose tavaly kezdett el elsőként műanyag és fólia nélküli borosüvegeket árusítani, ezzel évente fél tonna felesleges csomagolást spórolva meg.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >