Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert” alkalmazva építi meg új üzletét Braunschweigban. Ez az első alkalom, hogy ezt a rendszert Németországban alkalmazzák.
A 2025 tavaszán megnyíló, 1100 négyzetméteres áruház építéséhez főként újrafelhasználható, illetve újrahasznosítható anyagokat használnak a fenntartható körforgásosság előmozdítása érdekében. A robottechnológiával olcsó ipari és viharban megsérült fákról származó, jellemzően egyébként elégetésre kerülő faanyagból készülő „Briqs” építőelemeket mesterséges kötőanyag nélkül, bükkfa-dübelekkel rögzítik egymáshoz, ami azt jelenti, hogy a falak teljes mértékben szétszedhetők és akár más helyszínen újra felhasználhatók. Az eljárással a száradási idő is kiiktatható, így az építési idő lerövidül.
Más faalapú építési módszerekkel, például a fa bordavázas építéssel összehasonlítva a „Triqbriq fa építési rendszer” rugalmasabban tervezhető és későbbi átalakítása is egyszerűbb. A tető a szokásos acél trapézlemezek helyett többrétegű fapanelekből áll, ami kisebb alapozási igényt és a CO2-intenzív beton megtakarítását eredményezi. A homlokzat is fából készül.
A faépítés ezzel a rendszerrel környezetbarátabb alternatívát kínál. Az épület kivitelezése a hagyományos építési módszerekhez képest mintegy 50%-kal kevesebb CO2-kibocsátással jár. Az ingatlanban továbbá megtalálható lesz az Edeka áruházak számára immár kötelezően előírt fotovoltaikus rendszer, valamint egy olyan bonyolult mérési, ellenőrzési és szabályozási technológia, amely az ingatlan teljes energiafogyasztását monitorozza és működését energiahatékony módon szabályozza.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >