Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert” alkalmazva építi meg új üzletét Braunschweigban. Ez az első alkalom, hogy ezt a rendszert Németországban alkalmazzák.
A 2025 tavaszán megnyíló, 1100 négyzetméteres áruház építéséhez főként újrafelhasználható, illetve újrahasznosítható anyagokat használnak a fenntartható körforgásosság előmozdítása érdekében. A robottechnológiával olcsó ipari és viharban megsérült fákról származó, jellemzően egyébként elégetésre kerülő faanyagból készülő „Briqs” építőelemeket mesterséges kötőanyag nélkül, bükkfa-dübelekkel rögzítik egymáshoz, ami azt jelenti, hogy a falak teljes mértékben szétszedhetők és akár más helyszínen újra felhasználhatók. Az eljárással a száradási idő is kiiktatható, így az építési idő lerövidül.
Más faalapú építési módszerekkel, például a fa bordavázas építéssel összehasonlítva a „Triqbriq fa építési rendszer” rugalmasabban tervezhető és későbbi átalakítása is egyszerűbb. A tető a szokásos acél trapézlemezek helyett többrétegű fapanelekből áll, ami kisebb alapozási igényt és a CO2-intenzív beton megtakarítását eredményezi. A homlokzat is fából készül.
A faépítés ezzel a rendszerrel környezetbarátabb alternatívát kínál. Az épület kivitelezése a hagyományos építési módszerekhez képest mintegy 50%-kal kevesebb CO2-kibocsátással jár. Az ingatlanban továbbá megtalálható lesz az Edeka áruházak számára immár kötelezően előírt fotovoltaikus rendszer, valamint egy olyan bonyolult mérési, ellenőrzési és szabályozási technológia, amely az ingatlan teljes energiafogyasztását monitorozza és működését energiahatékony módon szabályozza.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >