Újrahasznosítás és újra felhasználás a Duna Plaza zöld kampányában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 10. 19. 11:14

A környezetvédelem mindannyiunk számára elengedhetetlenül fontos, hiszen bolygónk biztos jövője a jelenlegi állapotok szerint nem lesz fényes vagy különösebben hosszú. A Duna Plazát is üzemeltető Klépierre célja, hogy eljuttassa az üzenetet mindenki számára: egyszerű, mindennapi odafigyeléssel könnyen csökkenthető ökológiai lábnyomunk.

 

A tizenhat országban több mint száz bevásárlóközpontot üzemeltető, Európában piacvezető Klépierre CSR politikájának részeként valósítja meg hulladékgazdálkodási célkitűzéseit. Hosszú távú elkötelezettségének része a hét ország hét plázájában most megvalósuló esemény, az #ActForGood.

Magyarországon a Duna Plaza ad otthont az október 22-én kezdődő rendezvény sorozatnak, melynek középpontjában az újrahasznosítás és az újra felhasználás lesz. A vásárlókat színes programok várják, melyek központi eleme a környezettudatos életmód népszerűsítése.

Az Act For Good – Tegyél te is a Földért kampány elemeként a bevásárlóközpont a Cewe támogatásával átalakul egy fotókiállítássá és megtekinthető lesz számos sokkoló kép. Ezeknek témái mind a környezetszennyezés fogalmát, folyamatait és hatásait mutatják be, céljuk pedig közös: figyelemfelkeltés és elgondolkodtatás.

Az újrahasznosítás menő és ez már a divatvilágba is belopta magát. A bevásárlóközpont még korábban hirdetett versenyt hulladékból készült ruhák tervezésére, az első három helyen Sovány Daniella, Sinka Márta és Farkas Adrienn végeztek. Most a három tervező díjnyertes darabjait nézhetik meg az érdeklődők október 24 és 28 között. A ruhák kizárólag olyan anyagokból készültek, amiket nap mint nap kidobunk a kukába, megtalálható lesz bennük a bicikligumi, a magnószalag, a labda, a papír, de a szemeteszsák, a kupakok és az alumínium dobozok is.

Szintén szerdától hétfőig rendezik a „Te melyiket választod?” aktivitást. Ehhez egy hatalmas – 3,5 méter magas fát építenek fel hulladékból, hogy felhívják a figyelmet: ha elpusztítjuk a fákat, amelyek az oxigént termelik számunkra, mi is elpusztulunk.

Október 26-án szombaton pedig még inkább érdemes lesz a bevásárlóközpontba látogatni, mert példaértékű eseménynek lehetünk részesei: a Duna Pláza résztvevő üzletei száműzik a műanyag szatyrokat és helyettük vászontáskákba csomagolják a megvásárolt termékeket. A zsákokat egy workshop keretein belül pedig teljesen egyedivé tehetjük, hogy kedvencünkként mindig magunkkal vigyük, nemet mondva hosszútávon a felesleges műanyagokra.

Az ACT FOR GOOD®, a Klépierre Group CSR stratégiája három pilléren nyugszik, tizenhárom konkrét vállalást tartalmaz 2022-ig, és további javaslatokat 2030-ig. A három pillér a következő:

Act for the planet

Az első pillér a 2008 óta végrehajtott intézkedések folytatása annak érdekében, hogy a Klépierre az innováció motorjaként járulhasson hozzá a mai környezetvédelmi kihívások kezeléséhez. A csoport ennek megfelelően elkötelezett az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő és a körkörös gazdaság fejlesztése mellett.

Act for territories

Ez a pillér szemlélteti a Klépierre elkötelezettségét azon területek iránt, ahol működik. A társaság például helybéli szolgáltatók bevonásával támogatja azokat a helyi kezdeményezéseket, amelyek a jövő kereskedelmét és foglalkoztatását segítik elő. A polgári szerepvállalás különösen fontos a Klépierre Group számára, ezért külön teret biztosít a kulturális, jótékonysági és helyi vállalkozói kezdeményezéseknek a csoport valamennyi bevásárlóközpontjában.

Act for people

Ez a pillér a Klépierre Group és a bevásárlóközpontjaiban megtalálható márkák vásárlóinak és munkatársainak jólétére összpontosít. A társaság összes érintett csoportjára kiterjed és célja az értékteremtés a közösség minden tagja számára. Például a Klépierre elkötelezett a látogatók elégedettségének növelése mellett, és aziránt, hogy pozitív élményt nyújtson minden munkatársa számára.

Kapcsolódó cikkeink