Újrahasznosítás a söriparban
A söripar hazánk egyetlen iparága, amely hatékonyan és fenntartható módon használja a többszöri újratöltés technikáját (visszaváltható üveges, hordós csomagolás). Ráadásul a legnépszerűbb kényelmi csomagolása épp az alumíniumból készült italdoboz, amit teljesen és végtelen alkalommal lehet újrahasznosítani.
Az újrahasznosított fém minősége teljesen megegyezik az első alkalommal gyártott fém minőségével. Érdemes tehát szervezetten gyűjteni és újrahasznosíttatni. A Magyar Sörgyártók Szövetségének tagvállalatai – a Borsodi Sörgyár Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. – 2009 novemberében döntést hoztak egy olyan innovatív projekt elindításáról, amely egyrészt ösztönzi és jutalmazza a fogyasztóik környezettudatos viselkedésének kialakítását, másrészt hozzájárul a tagvállalatok környezetvédelmi törekvéseihez és üzleti eredményességéhez is. A projekt keretében a megbízott magyar vállalat – a Returpack Kft. – egy olyan, Európában egyedülálló visszaváltó automatát fejlesztett ki, amely a 100 százalékban alumínium italdobozokat sértetlen, illetve sérült (összegyűrt) formában is elfogadja. Ma már 25 szuper- és hipermarket ad otthont ilyen masináknak. A visszaváltó automata „jutalmazza” a környezettudatos fogyasztókat, mivel italdobozonként egy 2-2,5 Ft értékű kupont ad visszaváltáskor. Azaz a vásárlók pénztárcájában annyival több pénz marad, minél több aludobozt juttatnak vissza a rendszerbe (2010-ben már több mint 20 (!) tonnát). A kupon értéke nem betétdíj, hanem a hulladék visszajuttatásáért adott összeg. A projektet a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagvállalatai egy olyan költséghatékony megoldásnak tekintik, amely potenciálisan más vállalatokat és iparágakat is arra ösztönözhet, hogy ennek alapján kidolgozzák saját zöld kezdeményezéseiket és projektjeiket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >