Újra vizsgálja a GVH a Wizz Air vállalásait – lejárt a kompenzációs kötelezettség öt éve
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben, miután lejárt az a kötelezettségvállalási időszak, amelyet a légitársaság egy 2019-es versenyfelügyeleti eljárás nyomán vállalt. A GVH célja annak ellenőrzése, hogy a cég maradéktalanul teljesítette-e a fogyasztóvédelmi kötelezettségeit, köztük egy mintegy negyedmilliárd forintos kompenzációs csomag kifizetését – írja az Index.
Tisztességtelen gyakorlat nyomán indult eljárás
A 2019 nyarán lezárt versenyfelügyeleti eljárás során a GVH több, a Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatáshoz kapcsolódó megtévesztő gyakorlatot tárt fel. A vizsgálat eredményeképp a Wizz Air vállalta, hogy jelentős összegű – összesen közel 250 millió forintos – kompenzációt biztosít azoknak a fogyasztóknak, akik 2010 óta igénybe vették a szolgáltatást.
A megállapodás szerint az összeget a cég az érintett utasok Wizz-fiókjában írta jóvá, amelyet öt éven keresztül lehetett felhasználni. Aki nem kívánt élni ezzel a lehetőséggel, bankszámlaszám megadásával kérhette az összeg készpénzes kifizetését. A határidő lejártával a fel nem használt krediteket az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át a vállalat.
A vállalások része volt emellett a tájékoztatási gyakorlat átalakítása, valamint egy célzott oktatási kampány elindítása is, amely a légi utasok fogyasztói jogaira hívta fel a figyelmet.
A GVH vizsgál, a Wizz Air együttműködik
A GVH közleménye szerint a versenyhatóság minden esetben részletesen ellenőrzi, hogy a vállalatok betartják-e az általuk tett és a hatóság által kötelezővé tett vállalásokat. Amennyiben hiányosságokat vagy elmaradt teljesítéseket tapasztalnak, akár jelentős bírságot is kiszabhatnak.
A Wizz Air szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében hangsúlyozta, hogy továbbra is együttműködik a hatósággal, és az utóellenőrzéshez szükséges adatokat átadja a GVH-nak.
Újabb eljárások is folyamatban vannak
A mostani utóvizsgálattal párhuzamosan a GVH jelenleg több más eljárást is folytat a Wizz Airrel szemben. Ezek közül kiemelkedik az a 2025 januárjában indított vizsgálat, amely szerint a cég lényeges információkat hallgatott el az online utasfelvétel ingyenességével kapcsolatban, ezzel megtévesztve az utasokat és pluszköltségeket okozva számukra.
A Wizz Air ebben az ügyben elismerte a hiányosságokat, és vállalta, hogy több ezer érintett fogyasztónak pénzben is lehívható kompenzációt nyújt. Ennek értéke meghaladja a 80 millió forintot, végrehajtását pedig szintén ellenőrizni fogja a GVH.
Fókuszban a fogyasztói jogok
A versenyhivatal folyamatos ellenőrzései és eljárásai azt jelzik, hogy a hatóság kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóvédelemre, különösen a nagy elérésű szolgáltatók – mint a diszkont légitársaságok – esetében. A Wizz Airrel szembeni eljárások tanulsága, hogy a félrevezető kommunikáció és a nem megfelelő tájékoztatás komoly következményekkel járhat, amelyek akár éveken átívelő jogi és pénzügyi kötelezettségeket vonnak maguk után.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >Csapdát rejthet a Wizz Air applikációja
Akár több száz eurós kártérítéstől is eleshetnek azok az utasok,…
Tovább olvasom >A Wizz Air június 20-ig felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatokat
A közel-keleti helyzet eszkalálódása és a térség több lezárt légtere…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >